14 juni 2017

Zakelijke evenementen: steeds iets meer technologie, online en MVO

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENEMENTENONDERZOEK - We staan al even aan de vooravond van een grote doorbraak in het evenementenvak. Eerst was het de hang naar MVO, het zou een onuitwisbare indruk achterlaten op de zakelijke evenementen. Daarna kwamen de vele technologische mogelijkheden en de online kansen en bijhorende verschuivingen, toch? Maar in de praktijk? Daar valt het wel mee.

Het is ons best duidelijk dat we heel veel nieuwe mogelijkheden en kansen hebben en dat we met die innovaties en ontwikkelingen nog effecter kunnen zijn, maar alleen in het topje van de markt wordt echt doorgepakt, al lijkt het aan de vooravond staan, nu toch langzaam maar zeker om te slaan in een blijvende verandering. Dat bewijzen de cijfers uit het NIDAP Evenementenonderzoek ook:

<p></p>
" src=


Hebben steeds vaker een online component (bijvoorbeeld streaming)
JA 16,5 procent

<p></p>
" src=

Veel meer over het NIDAP Evenementenonderzoek in het EventBranche Magazine dat binnenkort naar onze leden wordt gestuurd en via onderstaande links:

07-06-2017 ...6 procent Dalen: 27 procent Meer over de uitkomsten van het laatste NIDAP-onderzoek: Onderzoek: Events hebben steeds vaker concreet commercieel...
19-05-2017 EVENEMENTENBUREAU - Het NIDAP Bedrijfsevenementenonderzoek komt tot uitkomsten die helder zijn en kansen bieden. Met de spotlights op de bureaus rollen er meteen opvallende cijfers uit....
09-05-2017 ...steeds vaker voor vol wordt aangezien. Ook het feit dat 68 procent van de respondenten in het NIDAP Bedrijfsevenementenonderzoek zegt meerdere afdelingen en business units bij een event te...
02-05-2017 ...op de afbeelding voor een grotere versie Meer over de uitkomsten van het laatste NIDAP-onderzoek: Event 17: meer kleinere events en houd de overheid in de...
12-04-2017 ...Food Jazz DJ's en HVR) was ook de onderzoeker van onze branche Paul van der Wal (NIDAP) aanwezig. Hij gaf weer een sneakpreview van zijn onderzoekscijfers. 'Meer kleinschalig,...
07-04-2017 RELATIEMARKETING - Het NIDAP bedrijfsevenementenonderzoek laat weer van zich horen. Het enige continue onderzoek binnen de Nederlandse eventbranche komt met opvallende resultaten als het...
22-03-2017 NIDAP onderzoekt al meer dan 15 jaar de markt voor zakelijke evenementen. Tot de opdrachtgevers van dit onderzoek behoren landelijke dienstverleners op het...
http://www.eventbranche.nl/nieuws/eventmanager-besteedt-bijna-helft-van-bud...


NIDAP: ook uw onderzoek
Het NIDAP onderzoek is een continu onderzoek, dat steeds weer opnieuw wordt uitgevoerd. Strategische vragen over merk en markt kunnen door marktpartijen worden ingevoegd. Bent u hierin geïnteresseerd vraag dan geheel vrijblijvend een offerte aan.

Behoefte, budgetten en merkpositie
In het jaarlijkse onderzoek staan de merk en marktontwikkelingen van de landelijke event en beurslocaties, catering en de organisatie centraal. Gekeken wordt naar behoefte, budgetten en merkpositie. Speciale aandacht is er voor de houding ten opzichte van sponsoring, internettechnology en duurzaamheid bij zakelijke events.

Voor meer informatie over dit onderzoek:

drs. Paul van der Wal | paulvanderwal@nidap.com