Bijna 2/3 van de opdrachtgevers zet eventbureau in voor het creatieve concept

19-05-2017 - EVENEMENTENBUREAU - Het NIDAP Bedrijfsevenementenonderzoek komt tot uitkomsten die helder zijn en kansen bieden. Met de spotlights op de bureaus rollen er meteen opvallende cijfers uit. Want ook al willen we het misschien graag, op strategisch niveau acteren, het bureau wordt door de gemiddelde opdrachtgever toch echt ingezet voor de creativiteit. En de toegevoegde waarde?



Waarom zet een opdrachtgever voornamelijk een bureau in?

Kansen op het gebied van meerwaarde
Op het gebied van effectiviteit en impact van evenementen zitten we middenin een professionaliseringsslag. Helaas geven opdrachtgevers aan dat het bureau daar niet altijd een positieve rol in heeft. Ruim een kwart geeft aan dat de inzet van een bureau tot een hoger rendement leidt. Een derde geeft een negatief antwoord. Daarbij moet wel worden gezegd: hoe is dit bureau ingezet en in hoeveel gevallen gaat het om bijvoorbeeld louter de handjes? Waardoor door de invloed van het bureau veel meer in het ontlasten en ontzorgen zit, dan in rendement? Echter dat zou in de tweede vraagstelling niet meer gelden, want heeft het bureau toegevoegde waarde. Ja zegt ruim 1/3 van de bedrijven, maar even groot deel zegt dit niet zo te zien. Een mooie kans voor bureaus om dit jaar de cijfers in het groen door te laten slaan.

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Obsession Evenementen & Communicatie

    Bijzondere ontmoetingen, perfect geregeld!
  2. Amplify Eventmarketing

    Welkom bij Amplify EventMarketing
  3. Effectgroep

    Dat we effectgroep heten is niet zomaar. We maken communicatie waar je écht wat aan hebt. We hebben diepe wortels in...
  4. D&B eventmarketing

    Dé eventpartner van ondernemend Nederland
  5. Leukefeesten.nl

    Een personeelsfeest anno 2016 vertelt een verhaal, brengt een boodschap, zorgt...

EventBranche supporting partners