Eventmanager besteedt bijna helft van budget aan catering en locatie

22-03-2017 - NIDAP EVENEMENTENONDERZOEK - Het NIDAP bedrijfsevenementenonderzoek is er weer. Het onderzoek onder ruim 220 beslissingsbevoegden van vooral grote ondernemingen in Nederland naar hun eventbestedingen, legde onder meer de verdeling van het gemiddelde budget bloot en wat blijkt: gemiddeld gaat 27 procent naar catering en 17 procent naar locatie, die daarmee de grootste posten zijn.

NIDAP onderzoekt al meer dan 15 jaar de markt voor zakelijke evenementen.  Tot de opdrachtgevers van dit onderzoek behoren landelijke dienstverleners op het gebied van zakelijke evenementen. In de jarenlange prettige samenwerking met het Amsterdamse onderzoeksbureau mogen we de komende weken enkele onderzoeksresultaten publiceren. Hierbij een heel aardig inzicht dat voortkomt uit de inzage van de ruim 200 opdrachtgevers: de verdeling van het totaal budget voor zakelijke evenementen: Catering op 1, locatie op 2 gevolgd op afstand door 'overig', presentatie/communicatietechniek en sprekers/experts.

 

In de maanden april en mei van 2017 zal dit onderzoek opnieuw worden uitgevoerd. Strategische vragen over merk en markt kunnen worden ingevoegd. Bent u hierin geïnteresseerd vraag dan geheel vrijblijvend een offerte aan.

Behoefte, budgetten en merkpositie

In het jaarlijkse onderzoek staan de merk en marktontwikkelingen van de landelijke event en beurslocaties, catering en de organisatie centraal. Gekeken wordt naar behoefte, budgetten en merkpositie. Speciale aandacht is er voor de houding ten opzichte van sponsoring, internettechnology en duurzaamheid bij zakelijke events.

Voor meer informatie over dit onderzoek:

drs. Paul van der Wal | paulvanderwal@nidap.com 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

EventBranche supporting partners