NAB EvenementenCreatie start op 1 januari 2007 met een
eigen visueel productiebedrijf. Het bedrijfje wordt een divisie van NAB
EvenementenCreatie en gaat hoogwaardige visuele producties leveren. Henk Kramer
geeft uitleg.
Even aan Henk vragen wat precies de bedoeling is. Een eigen
'visueel productiebedrijf? Leg uit.
NAB VISUELE PRODUCTIES is een divisie van NAB Evenementencreatie dat vanaf 1 januari 2007 officieel het levenslicht ziet. De divisie is “hot” als het om special effects bij visuele beleving gaat. Deze vorm van entertainment voorziet in een behoefte bij opdrachtgevers die verrassende en eigentijdse programma’s als doel hebben.
NAB VISUELE PRODUCTIES is een divisie van NAB Evenementencreatie dat vanaf 1 januari 2007 officieel het levenslicht ziet. De divisie is “hot” als het om special effects bij visuele beleving gaat. Deze vorm van entertainment voorziet in een behoefte bij opdrachtgevers die verrassende en eigentijdse programma’s als doel hebben.
NAB specialiseert zich in, je zou het kunnen noemen “movie visual effects”.
Een nieuwe vorm van visueel-entertainment, die in een behoefte voorziet bij
bedrijfsevenementen, motivatie- en communicatie programma’s, al dan niet
omlijst met lazer en vuurwerk.
De platgetreden paden in evenementenland eisen nieuwe wegen met eigentijdse concepten. Dat heeft NAB ter harte genomen en na vier jaar onderzoek is een specialisme bereikt. Spectaculaire movie-visuals, waarbij het bedrijf, thema of de jubilaris wordt “verweven” in de opening van het event, of bijvoorbeeld opzwepende of mysterieuze aankondigingen van entertainment. Zelfs de opening van het diner of buffet wordt hiermee omlijst en de finale maakt dat de gasten zich het event lang zullen heugen.
Als dan ook nogeens nadien een dvd met een compilatie van het event thuis
wordt ontvangen, is de doelgroep meteen minstens verviervoudigd. Immers...niets
zo leuk als je eigen programma aan je familie en vrienden te laten
zien.
Waarom heeft NAB ervoor gekozen een dergelijk bedrijf te
beginnen?
De consument heeft wel 35 TV kanalen en ziet daarmee artiesten iedere dag voorbij komen waardoor de kans bestaat dat “het nieuwtje eraf is”, nog los van de talloze events waarbij dat entertainment kan worden bezocht. Tel daarbij de gestegen tarieven van entertainment en er ontstaat als vanzelf behoefte aan vernieuwing dat beter aansluit bij de eigentijdse behoefte. En.... een zieke presentator of artiest is hierbij nooit mogelijk!
De consument heeft wel 35 TV kanalen en ziet daarmee artiesten iedere dag voorbij komen waardoor de kans bestaat dat “het nieuwtje eraf is”, nog los van de talloze events waarbij dat entertainment kan worden bezocht. Tel daarbij de gestegen tarieven van entertainment en er ontstaat als vanzelf behoefte aan vernieuwing dat beter aansluit bij de eigentijdse behoefte. En.... een zieke presentator of artiest is hierbij nooit mogelijk!
In samenwerking met briljante audio/visuele specialisten heeft NAB dit concept de afgelopen jaren ontwikkeld en uitgevoerd. Bedrijven als DaimlerChrysler Services, Heineken, Flanderijn, Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Ministerie van VROM en Kroymans Corporation hebben hun enthousiasme dan ook niet onder stoelen of banken gestoken. Dit succes moest een vervolg hebben: een eigen productiebedrijf, waardoor deze producties met de beste specialisten in eigen beheer kunnen worden uitgevoerd.
Wat verwacht je ervan?
Mijn verwachting is dat de jaarlijkse stijging in aantal producties van veertig procent in de afgelopen vier jaar in 2007 naar tachtig en in 2008 zo’n naar 120 procent zal gaan.
Mijn verwachting is dat de jaarlijkse stijging in aantal producties van veertig procent in de afgelopen vier jaar in 2007 naar tachtig en in 2008 zo’n naar 120 procent zal gaan.
Eveneens is de verwachting dat collega organisatoren slim gebruik zullen maken van dit concept. En, laten we eerlijk zijn...wat is er niet gemakkelijker dan “te kunnen pronken met andermans veren". Ik hoop natuurlijk, dat wij over enige tijd kunnen zeggen dat wij voor een trend in evenementenland hebben gezorgd.