The Experience Conference: 5 tips van The Next Web organisatie

03-04-2017 - EXPERIENCE CONFERENCE - The Experience Conference van IDEA was een middag vol inspiratie, kennis en nieuwe inzichten. Eén van de sprekers was The Next Web-organisatie. Xander Kranenburg en Wytze de Haan deelden de vijf gouden tips van het evenement dat in no time doorgroeide tot het toonaangevende startup evenement.

  • Stuur een persbericht de wereld in waar je knieen van gaan knikken. Zo stuurde de organisatie van The Next Web een persbericht met als kop: The Next Web Europe invites 20,000 attendees to ‘Biggest startup festival on the planet’ in 2016. Het persbericht werd meteen door alle invloedrijke media opgepikt. Door het festivalterrein meteen te visualiseren, stelde TNW zichzelf meteen twee doelen, die onmogelijk leken, maar waarheid werden.
     
  • Schrijf je eigen verhaal en zorg dat alle uitingen in lijn zijn met dat verhaal. Alles wat je uitzendt, moet bijdragen aan 1 verhaal. Laat een spreker geen cv sturen, maar schrijf het eigen verhaal over waarom iemand daar naar toe moet. Schiet veel foto's, maar kies 10% van de beste foto’s en gebruik die consequent, laat de rest weg.
     
  • Small is the new big. Klein team veel effect in een georganiseerde plannings- en communicatietool: #slack, dé magische saus van TNW. 'Al mijn leveranciers zitten in slack.'
     
  • Interne email misschien dood door slack, maar externe email zeker niet, maar vertel in die mails echte, authentieke verhalen in goede opmaak en met slimme koppen. Voorbeeld van goed werkende titels. En gebruik retargeting.
     
  • Design for sharebility: of het nou gaat om beeld, momenten, de wakeboarder door de gracht ter promotie, in alles maakten we momenten om te delen. Control the narrative, alles vastleggen, live stream, blogger, vlogger: ontsluit de content.

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners