Porsche+wil+met+campagne+vol+immersive+brand+experiences+in+contact+komen+met+creatieve+community
Nieuws

Porsche wil met campagne vol immersive brand experiences in contact komen met creatieve community

Porsche driven by Dreams': "De plaats die wij als merk willen innemen in de harten en hoofden van onze fans zou beschreven moeten worden door het gevoel van het waarmaken van een droom" zegt Deniz Keskin, Hoofd Brand Management en Partnerships bij Porsche. Met 'The Art of Dreams' lanceerde Porsche dit jaar een wereldwijde reeks Brand Experiences in kunst en design om op een nieuwe en duurzame manier in contact te komen met de creatieve gemeenschap.

Porsche spreekt de creatieve gemeenschap aan met meeslepende merkervaringen.Immersieve ervaringen die het motief van dromen vanuit verschillende conceptuele invalshoeken verkennen, bieden het publiek positieve inspiratie en optimisme. Door middel van culturele betrokkenheid draagt Porsche bij aan de opbouw van levendige gemeenschappen en leefbare toekomstige samenlevingen.



Porsche The Art of Dreams: interactieve kunstinstallaties

In oktober 2021 lanceerde Porsche 'The Art of Dreams' - een reeks interactieve kunstinstallaties in grote steden. Een werk van de Franse kunstenaar Cyril Lancelin gaf de aftrap in Parijs. Zijn installatie 'Remember your dreams' met gigantische luchtgevulde elementen werd later ook tentoongesteld in Singapore. In juni 2022 volgde de installatie 'Everywhereness' van Ruby Barber (Studio Mary Lennox, Berlijn) op de Milan Design Week. Dit botanische kunstwerk met een labyrint van wilde rozen en een Porsche 911 S 2.4 uit 1972 onderzocht de relatie tussen natuur, door mensen gemaakte ruimtes en technologie.



Robert Ader, Chief Marketing Officer (CMO) bij Porsche: "Porsche staat voor het waarmaken van dromen. Met het initiatief 'The Art of Dreams' willen we mensen inspireren om te dromen."

Foto: Robert Ader, Chief Marketing Officer bij Porsche, voor het kunstwerk van Chris Labrooy.

Dream Big: hommage aan de dromen van de kindertijd
Porsche en het wereldwijde bureau voor evenementen en live-marketing VOK DAMS hebben samen met de gerenommeerde kunstenaar Chris Labrooy een bijzondere kunstinstallatie gecreëerd. De titel: 'Dream Big'. De opvallende installatie bestaat uit een witte Porsche 911 Carrera 4S. vastgehouden door een oversized, knalgele figuur met een racehelm op. De grootte van het figuur geeft de Porsche een speelgoedauto-uitstraling, waardoor Labrooy's kunstwerk een eerbetoon is aan kinderdromen.

Video: 'Dream Big' - het uiterlijk van de speelgoedauto als eerbetoon aan kinderdromen.

De surrealistische sculptuur van de Schotse kunstenaar en Porsche-fan Chris Labrooy daagt zijn kijkers uit om na te denken over hun eigen dromen en zich af te vragen waar die hun volgende stap zullen brengen. "Met behulp van het werk van Chris Labrooy worden kunst en product gecombineerd tot een fascinerende installatie die de grenzen tussen creativiteit en merkpresentatie doet vervagen", zegt Colja M. Dams, CEO van het agentschap VOK DAMS wereldwijd.


Chris Labrooy studeerde productdesign aan het gerenommeerde Royal College of Art in Londen. Na zijn masteropleiding werd de Schot aangetrokken tot de digitale wereld. Hij combineerde zijn kennis van echte objecten met een toenemende fascinatie voor het surrealistische. In veel van zijn 3D-werken zijn klassieke Porsche 911's te zien, zowel in dromerige woestijnlandschappen als in flamingovorm bij het zwembad thuis. In 2021, als onderdeel van het jubileum '20 jaar Porsche in China', bracht Labrooy voor het eerst een van zijn digitale kunstwerken over naar de echte wereld.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.