Een nieuwe ‘look & feel’ die beter aansluit bij het huidige Ahoy. “Het Ahoy van nu is wezenlijk anders dan het Ahoy van 10 jaar geleden. Het is dus logisch dat bij een ‘ander bedrijf’ ook een andere uitstraling past. Daarom is Ahoy een nieuwe weg ingeslagen met een campagne waarin Ahoy wordt neergezet als dé ‘evenemententempel’ van Nederland waar altijd iets te doen is. De diversiteit van de evenementen is de troef van Ahoy. Iedereen gaat immers voor een andere reden naar Ahoy. De een voor een concert, de ander voor een beurs of sportevenement. Wat de een leuk vindt, vindt de ander niets. Maar dankzij de grote variatie in aanbod, vindt iedereen er wat van zijn gading. Iedereen maakt dus zijn eigen Ahoy” aldus Jos van der Vegt, algemeen directeur van Ahoy Rotterdam.
Bij deze campagne past ook een nieuw logo. Via>Handelskade, het Rotterdamse bureau voor reclame en vormgeving, ontwikkelde voor Ahoy een strak, zakelijk ogend logo, dat echter wel een vriendelijke uitstraling heeft. Een echt Rotterdams logo, zonder overbodige toevoegingen.
Bij een nieuwe huisstijl en een nieuw logo past ook een nieuwe website. Ondanks dat de vorige site eind vorig jaar nog was genomineerd voor de titel ‘beste website in de categorie evenementenlocaties in de evenementenbranche’ is Ahoy er samen met SearchResult, bureau voor online marketing, in geslaagd de (informatie)behoefte van de doelgroep en de (informatie)voorziening van de organisatie beter op elkaar af te stemmen.