8 november 2006

Nieuwe ‘look & feel’ voor Ahoy

Rubrieken

Ahoy Rotterdam, podium voor business, communicatie en entertainment heeft een nieuw logo, een nieuwe website en een compleet nieuwe huisstijllijn. De directie vond het na 10 jaar tijd voor een nieuwe uitstraling.

Een nieuwe ‘look & feel’ die beter aansluit bij het huidige Ahoy. “Het Ahoy van nu is wezenlijk anders dan het Ahoy van 10 jaar geleden. Het is dus logisch dat bij een ‘ander bedrijf’ ook een andere uitstraling past. Daarom is Ahoy een nieuwe weg ingeslagen met een campagne waarin Ahoy wordt neergezet als dé ‘evenemententempel’ van Nederland waar altijd iets te doen is. De diversiteit van de evenementen is de troef van Ahoy. Iedereen gaat immers voor een andere reden naar Ahoy. De een voor een concert, de ander voor een beurs of sportevenement. Wat de een leuk vindt, vindt de ander niets. Maar dankzij de grote variatie in aanbod, vindt iedereen er wat van zijn gading. Iedereen maakt dus zijn eigen Ahoy” aldus Jos van der Vegt, algemeen directeur van Ahoy Rotterdam.

Bij deze campagne past ook een nieuw logo. Via>Handelskade, het Rotterdamse bureau voor reclame en vormgeving, ontwikkelde voor Ahoy een strak, zakelijk ogend logo, dat echter wel een vriendelijke uitstraling heeft. Een echt Rotterdams logo, zonder overbodige toevoegingen.

Opvallend is dat de apostrof achter Ahoy is verdwenen. Niet alleen in het logo, ook in de naam. Alleen in het logo heeft de apostrof plaats gemaakt voor een punt. Een nuchter statement waaraan niets meer is toe te voegen.

Bij een nieuwe huisstijl en een nieuw logo past ook een nieuwe website. Ondanks dat de vorige site eind vorig jaar nog was genomineerd voor de titel ‘beste website in de categorie evenementenlocaties in de evenementenbranche’ is Ahoy er samen met SearchResult, bureau voor online marketing, in geslaagd de (informatie)behoefte van de doelgroep en de (informatie)voorziening van de organisatie beter op elkaar af te stemmen.

De nieuwe site is daarom gebruiksvriendelijker, completer, visueel aantrekkelijker en last-but-not least beter vindbaar op internet dan de vorige site.
Van der Vegt zegt zeer content te zijn met de nieuwe uitstraling van zijn bedrijf: “Er gaat de komende jaren nog veel gebeuren in Ahoy met de omvangrijke renovatie van het Sportpaleis in 2008 als grote blikvanger. De frisse nieuwe uitstraling van Ahoy en de verbeterde website bieden in dit kader veel mogelijkheden voor de toekomst.”