Marketingfacts: waarom events de motor van een reclamecampagne moeten zijn

06-09-2019 - MARKETINGFACTS - EventBranche.nl is gastredacteur op marketingplatform Marketingfacts.nl. Dit keer een artikel over events en live als motor van de reclamecampagne. 'Dit is waarom events en live, en de content die daar uit voortkomt, zo'n effectieve motor zijn voor een diversiteit aan campagnes, maar de eventmarkt heeft ook een probleem...'

In het artikel eerst een uiteenzetting van dat probleem: 'De wereld van experience marketing, live marketing, experiental marketing of eventmarketing zo u wilt, heeft een enorm probleem. Al jaren. Want duik maar eens in de toonaangevende marketingbudget-onderzoeken en slechts een enkel research-rapport neemt het budgetpotje voor experience marketing mee in het onderzoek. Niet verwonderlijk voor een branche die zichzelf bijna niet kan afkaderen en eigenlijk niet eens een vaste benaming heeft. Als er al cijfers zijn, dan lijken ze haast niet reeel, want meer dan eens wint de live-vorm van marketing met ruime cijfers de 'strijd' van andere marketingmiddelen. In dit artikel een aantal succes-cases waarbij events en live het hart vormden van een campagne. Natuurlijk dit keer wel met feiten en cijfers, ... daar waar mogelijk...

Er rest dus weinig anders dan de impact en effectiviteit van events aan te tonen met cases. In dit artikel the proof of the pudding van de kracht die (content uit) events hebben op complete campagnes. 

Experience centraal bij McDonald's

'De campagne bracht enorme engagement, met een PR-waarde van 403.290 euro en meer dan 30 miljoen earnedmedia-impressies. Hiermee was het de succesvolste PR-campagne van McDonald’s ooit. Bij media lag de viewrate van 10,4 procent, ver boven de gemiddelde viewrate van 4,5 procent. Na het succes in de zomer van 2017 had McDonald's opnieuw een double-digit comparable result, en een toename in de Past 7 Day (P7D) penetratie tot 19 procent.'

>> Bekijk het volledige artikel op Marketingfacts.nl
 


Geinteresseerd in de kracht van eventmarketing en live communicatie? Weten hoe dit te organiseren, maar zeker ook waar de kracht licht? Neuromarketing, influencers, gedragsverandering, effectmeting, van stoelen naar doelen en nooit meer lege zalen? Én 100 kennisexposanten die hun kennisdelen in hun huiskamers...Dan moet je op 18 september naar De Broodfabriek in Rijswijk, kennisfestival The Next Live:

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
LAATSTE KANS: 90 kennissessies, 4 eventpodia, gratis kaarten #TNE19

>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Switzerland Convention & Incentive Bureau

    Zwitserland is een uitstekende bestemming voor meetings, incentives, congressen of evenementen.
  2. René Pouwelse Advies Regie Productie

    Advies, regie en productie op het gebied van evenementen en audiovisuele ondersteuning
  3. Marketing Generation

    Wij zijn specialist in live communicatie en weten met onze concepten en events mensen te raken en waardevolle...
  4. Jaarbeurs Media Plaza

    Media Plaza van Jaarbeurs is een van de meest moderne en innovatieve congres- en vergaderlocaties in Europa.
  5. Lindhout Events

    Lindhout Events wordt gekenmerkt door jarenlange ervaring in de evenementenbranche. Wij zijn snel, accuraat en hebben...

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners