Gouden Giraffe 2018, nominatie categorie Congressen: The Transformation Game

19-03-2019 - GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - De genomineerden van de Gouden Giraffe Event Awards kregen op woensdag 13 maart allemaal een verrassingsbezoek van de organisatie. In de categorie Congressen ontving IDTV een nominatie voor The Transformation Game.

Casenaam: The Transformation Game
Opdrachtgever: Tata Steel
Inzender: IDTV
Locatie: Tata Steel festivalterrein
Aantal personen: 500 gasten
Budget: tussen 100.000 – 200.000 euro

Doelgroep:
Iedereen in de waardeketen van de productie van staal. Leveranciers, klanten, politiek, medewerkers, pers.

Hoofddoelstelling:
Iedereen in de waardeketen speelt een rol bij de transitie naar CO2 neutrale productie. Tata wil graag een open discussie voeren met al die verschillende partijen over de toekomst van de maakindustrie. Om iedereen inzicht te geven in de verschillende variabelen en het verband daar tussen, ontwikkelden we de Transformation Game.

Concept:
Als speler van de Transformation Game vorm je met een team van 5 personen de directie van een staalfabriek ergens op de wereld. In een vrije markt met 9 andere fabrieken op de wereld loods je het bedrijf door een periode van 50 jaar (2018-2068). Degene met de hoogte omzet is de winnaar! In Parijs is er afgesproken om de CO2-uitstoot wereldwijd te verminderen. De staalfabrieken spelen daar een belangrijke rol in. Ze zullen zich moeten aanpassen en krijgen te maken met kosten voor CO2 uitstoot. Hoe gaan die kosten zich ontwikkelen? Wat gebeurt er met de staalprijs? En met de beschikbaarheid en kosten van grondstoffen? Welke politieke gebeurtenissen verstoren het wereldwijde evenwicht en hebben invloed op de staalmarkt? De spelers van het spel moeten als directie voortdurend keuzes maken. De druk is hoog. Elk jaar duurt 90 seconden. Elk jaar heb je de kans om te investeren in onderzoek en ontwikkeling bepaal je de prijs van je staal. Het is de uitdaging om winstgevend te blijven in een veranderende wereld. Door de game te spelen, krijgen de spelers een realistisch inzicht in de uitdagingen voor de maakindustrie en de veranderingen die moeten worden doorgevoerd om de sector levensvatbaar te houden. Een goede start van een discussie.

Effect:
Aan de reacties en de hoeveelheid persoonlijke bedankjes die de directie en het management na afloop van de klanten en leveranciers heeft gehad is gebleken dat het spel zeker dit effect gehad heeft. De band met deze partijen is versterkt. Ze hebben meer inzicht in de uitdagingen waar Tata Steel nu en in de toekomst mee te maken heeft en er zijn vier directe afspraken uit voortgekomen om hierover verder te praten. Er staan diverse momenten gepland om het spel opnieuw in te zetten. Het spel blijft ook in de toekomst onderdeel van hun Visie op Duurzaamheid. Daarbij is de wens uitgesproken om het spel nog verder door te ontwikkelen.


Op 1 april 2019 in Jaarbeurs presenteren de finalisten zich nog 1 keer aan de jury en aan u. Inspiratie, inzichten en kennis van de 13 beste events van Nederland. Om vervolgens onderdeel te worden van de Gouden Giraffe Event Award Show in Jaarbeurs Beatrix. Daar moet u bij zijn:

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Omnivents, avontuurlijk evenementenbureau, PEOPLE-POWER-PLAY

    Omnivents en Watergoed, een one-stop-shop!
  2. Tio University of Applied Sciences

    Wil jij ook evenementen organiseren? Word een talent in het organiseren van evenementen met de hbo-opleiding Hotel-...
  3. UP Events

    Bij UP Events kom je voor de beleving. Na één bezoek wil je meer. En als je terugkomt krijg je weer iets nieuws. To...
  4. Effectivents

    Effectivents verzorgt een verkorte opleiding eventmanagement en diverse trainingen en cursussen in eventmanagement...
  5. Amplify EventMarketing – Let’s Amplify Your Event

    Een evenement moet inspireren, verfrissen en verrassen. Geen zorgen, wel applause. We Amplify your event: Wij...

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners