Drive+Thru+Concepten+%284%29%3A+EDC+kerst+drive+thru
Nieuws

Drive Thru Concepten (4): EDC kerst drive thru

DRIVE THRU EVENEMENT CONCEPT - Het bleek één van de meest gebruikte concepten om tijdens COVID-19 collega's, relaties of andere groepen mensen alsnog te 'raken': het drive thru concept. In deel vier de kerst drive thru van EDC.

Wie was de opdrachtgever?
EDC (het moederbedrijf van Easytoys)

Wie de uitvoerders?
Premium Events BV

Wie was de doelgroep?
Alle medewerkers met partner (en eventuele kinderen) van EDC.

Wat was de doelstelling/uitdaging?
Om alle bijna 150 medewerkers – ondanks de net aangescherpte Corona maatregelen - toch een leuke (en passende) uitreiking van het jaarlijkse kerstpakket mogelijk te maken.

Wat was het concept? En wat maakte het zo bijzonder?


Normaal zou dit worden gedaan met een feest in het bedrijf, maar men wilde er toch een alternatief feestje van maken om zo de medewerkers in het zonnetje te zetten voor hun zeer goede prestaties. We hebben 6 stops gemaakt waarbij men bij elke stop wat kreeg. Als eerste stop een met een zoete snack, vervolgens een “happy meal” voor de kids, dan een tas met lokale specialiteiten (gekocht bij plaatselijke middenstanders), de uitgifte van het kerstpakket, dan warm eten voor de volwassen en tot slot nog wat te drinken.  De CEO heeft alle kerstpakketten persoonlijk aan de medewerkers uitgegeven (in de kofferbak gezet, wat erg gewaardeerd werd. Daarnaast een welkom door de typetjes, natuurlijk de kerstman en de Grinch maakten het tot een ware experience. Speciaal voor de collega’s die geen auto hebben (er werken ook veel jongeren in het warehouse), hadden we een “Christmas TAXI” gemaakt zodat men toch door de drive thru kon rijden, compleet met chauffeur.

Hoe paste de drive thru in een voor- en natraject?
EDC doet heel veel extra’s voor de medewerkers en in het voortraject had men eerst de verwachting dat “niets” mogelijk was. Door vervolgens op verschillende manieren (mail, schermen en post) te communiceren dat men toch wat leuks ging doen, was men erg blij mee. Pas toen men de uiteindelijke realisatie zag met alles er op en aan, was de beleving ver boven de verwachtingen.

Wat was het effect / de impact?
Dat men het fijn vond om het moment te vieren wat heeft geleid voor een extra positieve impuls in medewerker tevredenheid.

Bekijk ook:
>> Drive Thru Concepten (1): Deltion College
>> Drive Thru concepten (2): VisitBrabant Convention Bureau & MPI Nederland
>> Drive Thru Concepten (3): Avans Hogeschool
 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.