13 oktober 2006

Diergaarde Blijdorp komt met apart label voor zakelijke markt

Rubrieken

Dierentuin Diergaarde Blijdorp komt met een apart label voor de zakelijke markt. Om als evenementenlocatie niet direct met olifanten en apen geassocieerd te worden, krijgt het label de naam Blijdorp Happenings.

"Voor de zakelijke markt hebben we als dierentuin een imagoprobleem en worden we snel geassocieerd met olifanten en tijgers. Met dit aparte label hopen we puur naar de zakelijke markt toe het attractieparkgevoel een beetje weg te nemen", is de duidelijke uitleg van Sander van Brandwijk van Blijdorp Happenings.

Aanspreken
Blijdorp bestaat volgend jaar 150 jaar. Vanaf de Tweede Wereldoorlog richtte de dierentuin zich ook op de zakelijk markt. "Nu is het moment om met dit nieuwe label specifiek op de evenementenmarkt te richten. Om maar even het verschil aan te geven: op de site van de dierentuin spreken we bezoekers aan met je, binnen dit label worden klanten aangesproken met u", aldus Van Brandwijk.
Promotie
Bij een nieuw label hoort natuurlijk een promotiecampagne. "De nieuwe naam wordt geintroduceerd via advertenties in de bladen. Omdat we het tot de kerst zo ontzettend druk hebben, is de campagne naar de organisatiebureaus toe verschoven naar het voorjaar van 2007", legt Van Brandwijk uit.