Corona en evenementen: 5 quotes van eventvisionairs

17-02-2021 - EVENTMARKETING - De redactie van EventBranche.nl is regelmatig in gesprek met interessante opdrachtgevers, professionals en visionairs. We verzamelen regelmatig de meest inspirerende uitspraken. Dit keer 5 quotes van visionairs.

Joe Pine, auteur van The Experience Economy:

'Het grootste goed waar merken zich aan vast kunnen houden, is dat experience nog altijd dé marketing is. Het is nog altijd beste manier om vraag te genereren voor ieder economische aanbod. Merken moeten dus marketingexperiences blijven inzetten. Op dit moment niet daar buiten, maar hier binnen, niet publiek, maar familiair, niet fysiek, maar digitaal. Maar fysiek komt terug, want zonder experiences is er geen herstel. In de toekomst moeten we een mix vinden van live en digital.'

>> Bekijk het video interview met Joe Pine

 

Ulrike Tondorf, head of live and experience branding bij Bayer AG:

'In online meetings bleef je in contact, maar live samenzijn is toch wel het meest effectief en toch ben ik best wel onder de indruk van het niveau en de kwaliteit van online events. Maar er zijn ook wel wat events die de plank misslaan. De les die daarin zit: je kunt niet zo van live naar online. Je moet echt de complete structuur aanpassen. Veel events doen dat nu heel goed online.'

>> Bekijk het interview met Ulrike Tondorf, Bayer AG

 

Thomas Wieringa, head of Experience en Advocacy bij Pernod Ricard Deutschland:

'Wij gebruiken bij Pernod Ricard eigenlijk altijd al online als de basis van onze campagnes. Dat heeft zich niet veranderd, maar de inhoud op die kanalen wel. Toch meer de merk experience in de woonkamers brengen van onze consuementen en dat zal niet weggaan, dat blijft en wordt alleen maar groter. Ik denk dat de mensen die veranderingsgezind zijn, creatief zijn en voorop durven lopen, dat zullen de winnaars zijn. Je kunt nu harten winnen.'

>> Bekijk het video interview met Thomas Wieringa van Pernod Ricard

 

Michael Müller, hoofd brand activatie Samsung Products:

'Net als in vele andere branches zal de acceleratie van digitale technologie het landschap, de manier van planning, van organiseren en van uitvoering significant en duurzaam veranderen. Simpel gezegd: we moeten klaar zijn voor verandering. Omhels die verandering.'

>> Lees het volledige interview met Michael Müller van Samsung

 

Elling Hamso, Event ROI Institue:

Het gaat er niet om dat we online hetzelfde willen doen wat we in events al deden, maar begin bij nul. Ontdek en experimenteer, deel je ervaringen en zie de nieuwe mogelijkheden. Daarbij weet ik zeker dat fysieke events weer terugkomen bij het punt waar we waren voor de pandemie en dat onze industrie van live communicatie en experience marketing van daaruit verdergroeit. Hoe meer mensen in cyberspace ontmoeten, hoe groter de vraag naar live ontmoetingen, face to face. De fysieke ontmoeting moet zich dan wel focussen op experiences die je online niet kunt beleven. Daarbij zal de ROI belangrijker worden dan ooit te voren: hoe verhouden online, hybride en fysiek zich tot elkaar. Kan een online meeting betere resultaten leveren tegen een lager budget? Dan is de keus simpel. Kan een fysiek event en haar kenmerkende onderdelen en kracht ongekende toegevoegde waarde leveren? Dan gaat ons geld daarheen. Ik zie een prachtige toekomst voor onze industrie. Een enorme markt voor online en hybride events zal onze markt doen groeien en floreren als nooit tevoren.' 

>> Bekijk het volledige video interview met Elling Hamso

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners