Joe+Pine+tijdens+NEW+LIVE%3A+The+experience+is+still+the+marketing
Nieuws

Joe Pine tijdens NEW LIVE: The experience is still the marketing

TALKSHOW NEW LIVE - NEW LIVE zo heette de talkshow die eind juli live werd uitgezonden vanuit de AVEX STUDIOS. In de live stream van CompanyWebcast verscheen ook visionair Joe Pine. De man achter de Experience Economy, die onze branche vorm gaf, neemt ons ook nu weer aan de hand: The experience is still the marketing.

Tijdens NEW LIVE ging EventBranche.nl in de AVEX STUDIOS live in gesprek met opdrachtgevers, maar was er ook een live verbinding met Amerika. Daar spraken we met Joe Pine: 'Brands moet nog altijd in blijven zetten op experiences. In de toekomst moeten we een mix vinden in het fysieke en de online experience.' Pine noemt onder meer de Heineken Experience, waar bezoekers van de live brand experience betalen om vervolgens voor 10 tot 20 procent de beleving online door te verkopen, om uiteindelijk die online experience samen te vatten in een video en niet alleen te gebruiken als brand experience, maar ook als voortraject naar een volgende merkbeleving. Een van de tips van Pine: ' Wat je nu doet moet niet alleen gedaan worden vanuit de crisis van vandaag de dag, maar juist ook voor toekomstige kansen.'

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.