De campagne was volledig gericht op de 'Tune ADE' oordoppen. Alpine en ADE wisten de mensen op elk relevant contactmoment te bereiken door online aanwezig te zijn via het eigen e-commercekanaal en gerichte digitale campagnes in de aanloop naar het evenement via de kanalen van zowel Alpine als ADE door sterke zichtbaarheid en activatie bij belangrijke retailpartners, én door directe verkoop en aanwezigheid op verschillende ADE-evenementen zelf, waar de doelgroep het meest betrokken was en waar ook DJ-talent Lisa Korver zich betuigde van haar Alpine ambassadeurschap. Het resultaat van deze geïntegreerde strategie was een sterk stijgende vraag via alle kanalen, wat resulteerde in de hoogste oktober maandverkoop ooit voor het bedrijf.
Verdubbeling door perfecte 'brand fit'
De keuze voor ADE was een logische. Als 's werelds grootste en meest invloedrijke clubfestival en conferentie voor elektronische muziek, biedt ADE het perfecte platform. Met maar liefst een record aantal van 600.000 bezoekers en het feit dat ook juist ADE expliciet ‘I Love My Ears’ uitdraagt is ADE het voor Alpine een uitstekend platform. Beiden partijen werken samen aan het normaliseren van gehoorbescherming.
Valerie van Schaick, CMO bij Alpine Hearing Protection: ‘Dit succes is het directe gevolg van een goede 'brand fit' en een omnichannel executie door ons eigen team dat zelf de gehele campagne en strategie heeft ontwikkeld. ADE is hét epicentrum van de elektronische muziekwereld; door daar strategisch aanwezig te zijn, hebben we de relevantie van gehoorbescherming op het juiste moment bij de juiste doelgroep onder de aandacht gebracht.’
Van Schaick benadrukt de impact van de samenwerking: ‘We zien al jaren een stijgende lijn, maar de synergie die deze maand ontstond was ongekend. Mede door de ADE-samenwerking en de manier waarop ons team dit online, tijdens events en in de retail heeft geactiveerd, is de verkoop van onze Tune en andere muziekoordoppen enorm gestegen; in onze eigen kanalen zelfs effectief verdubbeld. Het bewijst dat onze 'consumer first'-aanpak, waarbij we aanwezig zijn waar en wanneer de mensen ons nodig hebben, werkt.’
Het succes van de oktobermaand versterkt de positie van Alpine als marktleider en benadrukt de effectiviteit van haar in-house marketing- en e-commerce strategie.