Hoe+valt+jouw+locatie+op+tussen+de+concurrenten%3F+5+marketing+tips%21
Persberichten

Hoe valt jouw locatie op tussen de concurrenten? 5 marketing tips!

De evenementenbranche anno 2023 kent een hoop uitdagingen, maar concurrentiestrijd is een tijdloze kwestie. Hoe onderscheid je jezelf van de rest? Hoe val je op? Hoe win je van de concurrent? Marketing is daarin misschien wel de belangrijkste tool. Daarom zetten wij vijf krachtige marketing tips op een rijtje, zodat jij de concurrentie weg blaast!

1. Ben zichtbaar! Om die klant binnen te hengelen, moet ie wel weten dat je bestaat. Zorg niet alleen voor een goede social media strategie, maar val ook op met bijvoorbeeld een groot display voor je gebouw, wrap je bedrijfsauto en flyer bij interessante bedrijven en organisaties in de buurt. Zorg dat iedereen op de hoogte is van jouw unieke locatie!

2. Ze weten dat je bestaat, mooi! Maar nu moet je ze nog overtuigen voor jou te kiezen. En de gouwe ouwe regel ‘show, don’t tell’ geldt nog steeds: laat anderen vertellen hoe geweldig jouw locatie is. Dus deel reviews, zet succesverhalen op je website et cetera.

3. Een aankoop bij jou is geen kwestie van een product in een winkelmandje gooien; het begint bij het aanvragen van een offerte. In de meeste gevallen gaan klanten daarvoor naar je website. Zorg voor een helder aanbod van je diensten op je website, duidelijke communicatie en ultieme bereikbaarheid. Gebruik hiervoor een online salestool die je klant stap voor stap door hun aanvraag heen begeleidt. Zo is je potentiële klant snel en toch persoonlijk geholpen en is de keuze voor jouw locatie een no-brainer!

4. Communiceer tijdig, vriendelijk en duidelijk met je klant in aanloop naar het event, maar ook daarna. Met een geautomatiseerd systeem stuur je op tijd alle benodigde informatie en zijn jij én je collega’s door middel van de communicatie historie altijd op de hoogte van de laatste afspraken.

5. Het evenement is niet klaar als het evenement klaar is. Huh? Niet alleen stuur je achteraf een factuur, maar je vraagt ook naar de ervaring van je klant. Mooi moment om om een review te vragen (zie tip 1!) én om alvast te informeren naar een volgend event. Een loyale klant is namelijk goud waard voor je mond-tot-mond reclame. En dat kost je dus niets.

De meeste van deze tips kosten niet veel tijd (sterker nog: ze besparen tijd!). Welke tip ga jij vandaag nog toepassen?

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.