NS+kiest+voor+Kumpany+als+bureau+voor+merkactivaties
Nieuws

NS kiest voor Kumpany als bureau voor merkactivaties

NS heeft na een uitgebreid aanbestedingstraject voor Kumpany gekozen als bureau voor de merkactivaties.

NS en Kumpany zijn geen onbekenden van elkaar. De partijen werken al 14 jaar samen in het ontwikkelen en produceren van evenementen en PR-activaties.

Bob Bohlander, verantwoordelijk voor merkactivatie en partnerships bij NS:

“De aanbesteding was een zoektocht naar de meest geschikte reisgenoot. Het bracht ons in contact met ijzersterke partijen en de keuze was niet makkelijk. Uiteindelijk bleek Kumpany de beste match. Zij begrijpen als geen ander waar ons merk voor staat en de route van onze reizigers. We kijken uit naar de verdere samenwerking met deze nieuwe en oude reisgenoot.”

Jasper Admiraal, Managing Partner Kumpany:

“Dit is natuurlijk supernieuws voor ons als bureau en een mooie kickstart van het jaar; het jaar waarin Kumpany 25 jaar bestaat. We go way back, maar dat was geen garantie voor de winst. Ontzettend blij met de waardering van NS en trots op ons team dat dit wederom geflikt heeft. We kijken uit naar veel mooie en effectieve merkactivaties komende jaren.”
 


 

NS en Kumpany: de Hoofdreiscoupé

De afgelopen jaren leidde de samenwerking tussen NS en Kumpany al regelmatig tot ware pareltjes. De redactie van EventBranche.nl pikte er eentje uit van ongekende klasse (bron Kumpany.nl):

Uitgangspunt:

NS is partner van Alzheimer Nederland. Met hun missie, 'samen maken we heel Nederland bereikbaar', kwam NS aan de hand van Kumpany tot een prachtig concept. "Een activatieconcept richting de doelgroep. De trein is er voor iedereen, maar wat als reizen en ontmoeten door een ziekte als dementie niet meer vanzelfsprekend is."

Strategie:

Door bewust herinneringen op te halen (reminiscentie), leveren we een bijdragen aan de kwaliteit van leven van de Alzheimerpatiënt en komen én blijven we in gesprek. De strategische en conceptuele credits: Johnny Wonder.

Aanpak:

We bouwden “de Hoofdreiscoupé”: een inspirerende fysieke treincoupé volledig gemaakt van gerecyclede NS-materialen. De hoofdreiscoupé is voorzien van videobeelden van bekende NS-trajecten uit de omgeving van de patiënt. De bezoeker waant zich weer terug in de treinreis. Een inspirerende en veilige omgeving om herinneringen op te halen en gesprekken te voeren met dierbaren. 

De “Hoofdreiscoupé” ging een jaar lang op tournee langs 12 verzorgingstehuizen in alle provinciën. Voorafgaand aan de tournee was er een perslancering, tijdens de tournee is er regionaal aan PR gedaan en via content aandacht gegenereerd voor de activatie.  

EFFECTIVITEIT:

  • 2.000 verpleeghuisbewoners bereikt in alle provinciën
  • Klein budget met grote PR waarde: € 600.000,- mediawaarde in PR/social,  ruim 350 redactionele items.
  • Persoonlijke post van Minister VWS Hugo de Jonge over het concept
  • Totaal bereik van 8.5 miljoen mensen
  • Aandacht op alle NS-kanalen en media
  • 750 participerende NS-collega’s 
  • Winnaar Gouden SponsorRing 2021 categorie Maatschappij

 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.