D%C3%A9+trend+die+MICE+Operations+voorspelt+voor+eventlocaties+in+2024%2E
Persberichten

Dé trend die MICE Operations voorspelt voor eventlocaties in 2024.

Goed, beter, best: de strijd om de klant is spannender dan ooit. Niet alleen doordat er minder of kleinere events georganiseerd worden dan voorheen, maar ook omdat klanten steeds kieskeuriger worden. Events, expo’s en andere happenings veranderden het afgelopen decennium in iets wat je moest ervaren: je komt niet alleen om iets te zien of te horen, maar om al je zintuigen te laten prikkelen. Die gedachte wordt in 2024 doorgetrokken naar de hele klantreis: alles is een beleving. In deze blog vertelt MICE Operations je hoe jij nog vóór aanvang van het event in kunt spelen op deze trend.

Een slechte eerste indruk is vaak ook meteen de laatste indruk

Een onlogische website, geen helder aanbod of onvindbare contactgegevens? Dan is je eerste indruk niet goed, kunnen we je wel vertellen. Een klant anno 2024 wil snel weten wat je kunt bieden voor welke prijs - en met de bel-angst van de nieuwe generatie is het belangrijk dat alles online te vinden is. Zorg dus dat je potentiële klant direct kan zien wanneer je locatie beschikbaar is, wat de mogelijke zaalopstellingen zijn of welke arrangementen je aanbiedt. Daar zijn mooie tools voor die je klant stap voor stap meenemen in het beslisproces. (Zo heb je al een offerte verstuurd vóór het eerste persoonlijke contact!)

Altijd en overal bereikbaar is een must anno 2024

Voordeel van zo’n speciale tool is dat je dag en nacht bereikbaar bent. Toch kan het voorkomen dat iemand nog vragen heeft of liever even persoonlijk contact heeft. Natuurlijk kun jij niet 24/7 beschikbaar zijn, maar zorg er wel voor dat je op logische momenten de telefoon opneemt. Heb jij voornamelijk zakelijke klanten die congressen en conferenties organiseren, dan is 9 to 5 the way to go. Ontvangen jullie juist particuliere gasten, zoals bruidsparen, vrijgezellenfeestjes of families? Zorg dan dat je juist beschikbaar bent buiten kantooruren, dus rond lunchtijd of na werktijd. Misschien soms een beetje puzzelen met de drukte op jouw locatie, maar alles voor een goede eerste indruk! En lukt dat echt niet? Reageer dan zo snel mogelijk! Bel of mail direct terug. Dat geldt overigens nog steeds als je de klant eenmaal binnen gehengeld hebt: de fijne ervaring moet worden doorgezet. Kies daarom voor een systeem dat automatische berichten uitstuurt. 

Investeer in je offertes

Een offerte is al lang niet meer een simpele prijsopgave in een Word-document. De offertes van nu zijn een belofte van wat je klant van jouw locatie kan verwachten. Sterker nog: het is een verlengstuk van je visitekaartje waarin je jullie unique selling points kunt uitlichten en je klant kunt meenemen in de sfeer en stijl van jouw venue.
Om boven op de stapel terecht te komen, is het belangrijk dat jouw offerte opvalt. Geen saai A4-tje meer de deur uit, maar een dynamische en interactieve digitale offerte die hoge ogen gooit bij je klant. Sensationele presentaties willen we! (En dat hoeft helemaal niet veel tijd te kosten.)

MICE Operations doet er alles aan om niet alleen de event software van nu te zijn, maar ook die van de toekomst. We staan nooit stil: iedere dag werken we hard om nóg beter te worden. Door onze unieke combinatie van medewerkers uit de event branche en IT-specialisten, zijn we altijd goed op de hoogte en zitten we bovenop de trends. Unieke offertes, een online aanvraagmodule, automatische berichten? Wij maken het mogelijk.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.