Wordt 2019 het jaar van de personeel events 2.0?

11-01-2019 - EventBranche Magazine kwam eind vorig jaar al met de #EventtrendsTop20, waarin werd voorspelt welke ontwikkelingen en bewegingen ons vak gaan vormgeven. Zo werd er al een chronisch tekort opgemerkt aan goed en gekwalificeerd personeel. Hoe gaat dit zich verder ontwikkelen in 2019 en wat kunnen bedrijven zelf doen?

Betere tarieven voor freelancers en tijd nemen om "jong" personeel goed in te werken? Of flexpools die zowel de festival als zakelijke markt bedienen? Mark Ponne van de Safety Group: ‘Er is niet één oplossing. Het loont alleen al wanneer organisatoren zich er bewust van zijn dat je beter moet kijken naar wat er tijdens jouw evenement nog meer gebeurt in Nederland door goed naar je leveranciers te luisteren. Zo voorkom je dat je zonder mensen komt te zitten.’ Rutger van den Brink van The Hospitalitist denkt een oplossing te hebben: ‘Ja dat hebben wij! Door specifiek per opdrachtgever of project een team medewerkers te werven, trainen en operationeel in te plannen inclusief alle facilitaire, hr en zaken uit handen te nemen. Dit doen wij o.a. succesvol voor alle merkactivaties van Heineken op festivals en 6 verschillende venues in de A'DAM Toren.’

Eventtrend 2019: personeelsevents 2.0
2019 gaat haarfijn blootleggen dat vele branche bedrijven een tekort gaan krijgen aan goede professionals. En wat heeft de gemiddelde ondernemer, CEO of directie de afgelopen jaren heel goed geleerd: het evenement, de incentive of het live vergroten van kennis en kunde is een heuse klanten…uh... in dit geval collega-binder. Dus zullen veel bedrijven events en live momenten in alle soorten en maten gaan inzetten om de loyaliteit van collega’s te versterken. De goede moeten blijven, de beste moeten komen. In beide gevallen gaat het event een hoofdrol spelen.

Voorbeeld: driedaags personeelsevent van Dept Agency bij Landal De Reeuwijkse Plassen
De 700 medewerkers van Dept Agency, uit binnen- en buitenland, werden tijdens een driedaags evenement beloont voor hun toewijding met een gedenkwaardig weekend vol fun, teamgevoel, comfort en een groot feest. Via de brug van Landal De Reeuwijkse Plassen, uitgelicht en gemarkeerd met Dept vlaggen, betraden de medewerkers hun eigen Dept Village. Met 132 woningen, voorzien van eten, drinken en extra's, gepersonaliseerde plattegronden, een silent disco in het speelbos, wateractiviteiten, fietstochten, bootcamps, een foodtruckfestival en een slotfeest zorgde het merk voor een onvergetelijk personeelsweekend.

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. InPrintMatter BV

    inPrintMatter is het ideale partner & productiebedrijf voor XL prints en productie van 2D + 3D Blow Ups &...
  2. Aaaaha! Bureau voor live communicatie

    Wij weten hoe we jouw collega’s, relaties en vakgenoten in de actiestand krijgen. Dat is de kracht van live...
  3. D&B Eventmarketing

    D&B Eventmarketing helpt organisaties hun dromen en ambities te realiseren.
  4. DeFabrique

    21 loodsen, silo’s en hallen bieden ruimte aan 50 tot 3500 bezoekers op meer dan 10.000 m²
  5. Switzerland Convention & Incentive Bureau

    Zwitserland is een uitstekende bestemming voor meetings, incentives, congressen of evenementen.

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners