8 september 2011

Wat brengt gaming de eventmarketing wereld?

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

MARKETING GAMING - Wellicht interessant om uw vak als eventmarketeer te verbeden met een kijkje in de gamingmarkt. Op donderdag 22 september om 18.30 uur presenteert de IAA de bijeenkomst Gaming & Marketing bij Macy’s in Amsterdam.

Nederland besteedt negen miljoen uur per dag aan het spelen van games. Dit is bijna 70% meer dan twee jaar geleden. Met gebruik van verse data uit het Nationaal Gaming Onderzoek 2011 geeft Peter Warman, CEO Newzoo inzicht in hoe dat kan, waar het naar toe gaat en waarom dit belangrijk is voor adverteerders. In de paneldiscussie daaropvolgend wordt dieper ingegaan op de materie.

IAA is onder andere door Electronic Arts, een van de grootste game publishers, op weg geholpen bij de opzet van het programma. Vertegenwoordigers uit de industrie, journalisten, adverteerders en gamers treden met elkaar en met het publiek in gesprek. De verschillende hoeken van de game wereld worden belicht: Hoe bereiken de grote jongens hun publiek en wat brengt de toekomst? Hoe gebruiken merken gaming in hun brand identity? Is de gemiddelde consument wel ontvankelijk voor gaming?

Programma
Laat je deze avond inspireren door de ongetwijfeld levendige discussie onder de bezielende en prikkelende leiding van Kris Boon, Manager Games bij Sanoma Media.
Hierbij vast een voorproefje van een aantal van de panelleden:
• Ferry Brands, senior product manager EA games
• Maiko Valentijn, COO Mediacom.
• Marco Gijsen, Director Brand Partnerships Discovery Benelux
• Melinda Jacobs, Social Gaming and Gamification Designer, co-founder and CEO Flight 1337
• Jan Willem Huisman, owner IJsfontein Interactive
• Bart Hufen, author of the book "Laat met je merk spelen"

De avond is interessant voor iedereen die werkzaam is in de wereld van marcom, gamer of niet en wordt als vanouds afgesloten met een borrel.

Wat: IAA bijeenkomst Gaming & Marketing
Wanneer: donderdag 22 september
Waar: Macy’s, Amstelveenseweg 266, 1075 XV, Amsterdam
Tijd: Ontvangst: 18.30, start programma: 19.00
Kosten: IAA leden gratis, niet leden betalen € 40,- aan de deur waar ook een kwitantie wordt uitgegeven

>> Inschrijven