
De GM's van diverse hotels gaan op in de wereld van geurmarketing
Gedurende de interactieve presentatie van chemicus en geurexpert drs. Tanja Deurloo en Senior Designer Helge Docters van Leeuwen, kreeg het selecte AFICOM-gezelschap van GM’s de kans om de geur van gasttevredenheid zelf te ontdekken. Deurloo gaat in EventBranche Magazine 2 verder in op geurmarketing en evenementen.
Volgens Deurloo verwonderen mensen zich nog steeds over de werking van ons reukzintuig op emoties en beleving. 'Veel communicatie is gericht op wat we zien en horen. Hierbij blijft de impact van ruiken veelal onbenut: 75% van onze dagelijkse emoties wordt zelfs beïnvloed door wat we ruiken! Geuren beïnvloeden ons bewust en onbewust.'
Aan de hand van aansprekende voorbeelden uit de hospitality en andere branches werden innovaties getoond op het gebied van ‘sensory branding’ en geurmarketing. Tenslotte lieten de twee professionals verschillende ideeën zien hoe de aanwezigen design, vorm, kleur en geur tot een optimaal geheel kunnen laten leiden en hoe dit alles weer kan leiden tot een hogere tevredenheid onder hun gasten, een sterkere loyaliteit én een hogere prijskwaliteitsperceptie.