%27Verbinding+en+verdieping+zijn+nu+de+thema%27s+bij+teambuilding%27
Nieuws

'Verbinding en verdieping zijn nu de thema's bij teambuilding'

Het zonnetje begint weer te schijnen. Letterlijk en figuurlijk. Het lijkt erop alsof we het coronajuk hebben afgeschud. Zonder terughoudendheid durven we weer te ontmoeten, samen te vieren en te dansen. Dat merken ze zeker ook bij Buitenplaats Kameryck in het Groene Hart nabij Woerden. “Het is een gekkenhuis. De agenda is weer goed gevuld en de aanvragen blijven binnenstromen”, aldus commercieel manager Birgit van der Woning.

Dat het bedrijf twee jaar lang gebukt ging onder de coronamaatregelen is nu al bijna niet meer voor te stellen. Het is een drukte van belang op het terrein, op he terras en in de zalen van de Buitenplaats. De horeca draait op volle toeren en op de event-afdeling rinkelen de telefoons. Het klinkt Birgit als muziek in de oren. 

Het is weer het seizoen voor bedrijfsuitjes. “De maanden zomermaanden zijn nu al nagenoeg volgeboekt. In september hebben we nog plek. En ook de boekingen voor het laatste kwartaal erg goed. Opvallend is dat er nu nog veel last minute aanvragen binnenkomen. Ook voor grote groepen van tweehonderden personen of meer. We willen iedereen natuurlijk graag van dienst zijn, maar dat is voor de korte termijn echt niet altijd mogelijk.”

Corporates

De aanvragen komen overal vandaan. “Vanaf het moment dat we weer open mochten, werden er gelijk weer veel aanvragen gedaan. Aanvankelijk door vooral het midden- en kleinbedrijf. Op dit moment zijn het steeds meer de corporates, die ons weten te vinden. Direct na het opheffen van de maatregelen waren deze nog wat voorzichtiger, maar ook daar zijn ze nu wel aan het inhalen.”

Bij de eerste hausse boekingen was het doel van de meeste events vooral bij elkaar komen en de neuzen weer dezelfde kant op krijgen. Collega’s waren lang niet op het bedrijf geweest en het was al een tijd geleden dat ze elkaar fysiek hadden ontmoet. Inhoudelijke sessies met een diner of een borrel markeerden deze periode. “Het inhoudelijke blijft natuurlijk onderdeel uitmaken van het programma. Er is nu echter meer ruimte voor activiteiten in het kader van teambuilding. Zo heb ik net even zitten kijken naar een workshop haka. Dit was een bijzondere break in een vergadersessie.”

Verbinding

Het belangrijkste thema van de activiteiten is momenteel ‘verbinding’. “Dat thema staat echt met stip op 1. Verbinding en verdieping, daar draait het momenteel om.” En hoe zit het dan met duurzaam en gezondheid? “Die thema’s volgen op enige afstand. Je ziet deze thema’s onder meer terug in de catering en ook in de hoeveelheid aanvragen voor sportieve activiteiten.”

Behalve de activiteiten in het kader van teambuilding is er ook veel vraag naar meer festivalachtige uitjes met een eigen plein voor food en drank. “Onze locatie is uitermate geschikt voor dit soort festiviteiten. Een foodplein en foodtrucks komen we veel tegen in de aanvragen.”

Waardering

Of er sprake is van een echte inhaalslag durft Birgit niet volmondig te beamen. “Er is door de afgelopen periode echt wel wat veranderd. De behoefte om weer bij elkaar te komen is groot. Mooi dat het weer kan en dat mensen weer samen willen zijn. Bedrijven kiezen ervoor om hun programma’s goed aan te kleden met borrels, barbecues of een diner. Het credo lijkt ‘als we het doen, dan doen we het ook goed.’ Ja, daar zal vast een stukje inhaalslag bij zitten. Maar het zou ook zomaar een blijvend fenomeen kunnen zijn. Iedereen waardeert het samenzijn meer, omdat het een tijd is weggeweest.”

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.