TIO Eventweek aftermovie: hoe 300 studenten werkten aan Gouden Giraffe concept
Dit jaar organiseerde EventBranche.nl in samenwerking met Hogeschool TIO, voor de eerste keer de TIO Eventweek; dé projectweek voor de hotel- en eventopleiding om studenten voor te bereiden op een baan in de eventbranche of hotellerie. Met de kickoff in Pathé Leidsche Rijn en de finale pitches in TivoliVredenburg stond de week in het teken van nieuwe concepten voor de Gouden Giraffe Event Awards. Bekijk hier de aftermovie!
Verdeeld over 33 teams kregen studenten 3,5 dag de tijd om op basis van het huidige concept, en de daarbij horende doelstellingen en doelgroepen, met een volledig vernieuwd template te komen voor de Gouden Giraffe Event Awards. Geen makkelijke taak als je het de organisatie; maar de nieuwe generatie brengt een frisse wind met zich mee én dat resulteerde in verrassende concepten waarbij creativiteit, de mogelijkheden van social media en gamification centraal stonden. Opvallend was vooral de professionaliteit van alle pitchvideo's; die zeker niet onder deden voor de casevideo's die de organisatie jaarlijks ontvangt van de deelnemers aan de Gouden Giraffe.
Terwijl juryleden Maarten Schram (IDEA), Menno Tielemans (TivoliVredenburg) én Robin van Leeuwen (EventBranche.nl/Gouden Giraffe) zich terug trokken voor het bepalen van de genomineerden, zorgde eventcateraar Bakx & Meijer voor nieuwe energie met heerlijke sandwiches en lokale sappen.
Nadat iedereen weer volledig was opgeladen volgde na de pauze de bekendmaking van de genomineerden, die de jury nog een laatste keer mochten overtuigen met een korte pitch. De uiteindelijke winnaar: was groep 28 uit Rotterdam!
TIO Eventweek 2018 werd mede mogelijk gemaakt door de volgende partijen: