
Goud: WE X Nina
MarketingTribune omschreef ooit het resultaat van de WE X Nina case:
- Catwalkshow: 2 miljoen keer bekeken
- Na afloop van uitzending: recordaantal bezoekers wefashion.com (>75k) en 41% meer gezocht op WE via Google
- 6 procent meer verkoop van vrouwenkleding tov zelfde periode 2015. Marktrend was dalend!
- Brand image: vrouwen 20-49 'We is trendy' met 10 procent gestegen
- Merkwaarde 'sympathiek' + 6 procent
- WE-store bezoekers onder GTST-kijkers met 61 procent gestegen
Zilver: NK Tegenwindfietsen
Brons: Miele PowerWash op Lowlands 2017
Opvallend aan de Sponsorring van dit jaar: in de categorie langlopende sponsorships wonnen drie cases goud:
- Goud: ABN Amro en World Tennis Tournament
- Goud: Delta Lloyd en watersport
- Goud: ING en Rijksmuseum
De overige prijswinnaars:
Gesponsorde
- Goud: Wereldtitel Dammen 2016
- Zilver: Offshore Experience
Kunst & Cultuur
- Goud: NS Tijd voor Lezen
- Zilver: Look Like Marilyn
- Brons: Partnership Audience Development
Maatschappij
- Goud: McHappy Day
- Zilver: Royal Philips - Pride 2017
- Brons: Kraanwater in Nepal
Sport
- Goud: Jumbo.com: snel besteld, snel thuisbezorgd
- Zilver: Hardloopsupporter
- Brons: Een nachtje slapen in het stadion van FC Groningen
- Genomineerd: Rabo EuroHockey Championship 2017
Smart Budget
- Goud: Wereldtitel Dammen 2016
- Zilver: Schoolreisje van je leven naar Carré
- Brons: Look Like Marilyn
Sponsor van het Jaar: We Fashion
Sponsorpersonality van het Jaar: Menno Geelen (Ajax)
De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland. De missie van de Stichting SponsorRingen is om door middel van het jaarlijks uitreiken van prijzen het vakgebied sponsoring in de breedte te promoten en professionaliteit in de branche te stimuleren.