
'AV bedrijven die veelal met de operatie van alle dag bezig zijn, bleken deze zomer de quality time te hebben om zich te verdiepen in onze toepassing en in de potentie ervan voor hun klanten', aldus Robert Daverschot van Sendsteps.
Sendsteps faciliteert al vier jaar lang de interactie tijdens zakelijke bijeenkomsten. Het publiek kan reageren via de mobiele telefoon op vragen van de spreker. Reacties komen direct op het scherm en bieden aanknopingspunt voor dialoog. Met 350 events per jaar en een groeiende interesse naar het interactiever maken van bijeenkomsten, weet Sendsteps nu ook internationaal haar vleugels te spreiden.
Buitenlandse partners
Eerder dit jaar stelde Sendsteps een partner programma op, waaraan partners kunnen deelnemen nadat zijn succesvol een training hebben doorlopen. Inmiddels zijn 12 partners getraind en hebben de eerste partner events plaatsgevonden in Engeland, Zweden, Monaco en Italië. Het Sendsteps partner netwerk concentreert zich met name in Europa, 'Fantastisch om ons product in Deense nieuwsbrieven voorbij te zien komen en om event foto’s vanuit Barcelona te ontvangen', aldus Daverschot. Binnenkort wordt de Sendsteps toepassing zelfs ingezet voor een TV programma op de Zweedse nationale televisie.
Na een periode van acquisitie en training van partners, zijn de Sendsteps partners nu actief bezig om de toepassing te verwerken in hun assortiment en zelf de sales voor de toepassing uit te voeren. Daverschot merkt op: 'Ons land staat bekend om polderen, overleggen en discussiëren; in die zin is het leuk om Sendsteps als eigenlijk typisch Nederlands exportproduct te introduceren en voet aan wal te zien krijgen'.
Aan het eind van het jaar verwacht Sendsteps haar partner netwerk uit te breiden naar 20 partners. En 2013? 'De plas over!', besluit Daverschot.