
Foto: 7 van de 8 kandidaten met presentator Martijn Krabbé voor de hotelvleugel die verbouwd moet worden
Het idee voor het programma Hotel De Toekomst komt van Niehe Media en presentator Martijn Krabbé, die in zijn directe omgeving zag hoe het werkloos zijn een mens totaal kan veranderen. Sandton Hotels zag in het format een ideale kans om PR, MVO en de broodnodige verbouwing van De Roskam te combineren.
MVO als basis
General Manager Jorg Lammers geeft tekst en uitleg aan EventBranche.nl: 'Voor Sandton is het MVO deel de basis om aan het programma mee te werken, maar voor mij als hotelmanager is het een bonus dat het hotel wordt gerestyled. Sandton nam 3,5 jaar geleden het hotel over. In die tijd was De Roskam een echt conferentie- en eventhotel. Het hotel draaide van maandag tot vrijdag en was in het weekend gesloten. Sandton zag ook mogelijkheden op de particuliere markt, zeker gezien de ligging aan de voet van de Posbank.'
Ten koste van zakelijke markt?
Is het gevaar bij een dergelijk programma op RTL4 niet dat het hotel nu volledig in de markt komt te staan als particulier hotel? Met andere woorden: gaat dit niet ten koste van de aantrekkingskracht op de zakelijke markt? 'Nee absoluut niet. Met dit programma bereiken we een andere doelgroep en kunnen we doorgroeien naar een familiar hotel. Maar het kan en en. Wij zijn en blijven een meetinghotel met 18 vergaderzalen in een prachtige groene omgeving.'
Tot slot: een tv-programma als Hotel de Toekomst, 8 weken lang volop in de schijnwerpers, dat moeten veel geld kosten. 'Voor De Roskam moest dit deel van het hotel echt verbouwd worden. De kosten voor die verbouwing gingen richting de miljoen euro. Dat is natuurlijk niet een bedrag dat je direct klaar hebt liggen om te investeren, maar door dit tv-programma hebben we mooie deals kunnen maken met diverse bouwbedrijven. Daardoor hebben we de kosten kunnen drukken tot ruim een half miljoen.'
Foto: De persaandacht tijdens de presentatie was al enorm