23 juni 2011

Prins voor een Nacht geslaagde variant op Haagse Prins voor een Dag

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

CITYMARKETING - Ze zullen bij Den Haag Marketing wel gedacht hebben: never chance a winning concept. Dus was de langste dag van het jaar de datum voor Prins voor een Nacht. De avondvariant zette Den Haag wederom op de kaart voor 50 eventprofessionals.

'Een bijzondere midzomeravond in Den Haag, dat was de eerste editie van Prins voor en Nacht. Een groep van ruim vijftig prinsen en prinsessen ontdekte de congresstad in relaxte setting, compleet met balkonscene op de trappen van het Kurhaus, roofvogels en een tocht door de grachten in avondschemering. ‘Ik wil eigenlijk niet meer naar huis’, moest een deelnemer zelfs bekennen', aldus Mieke Smid over het evenement.

Op de langste dag van het jaar werden de verschillende evenement- en congresorganisatoren uit heel Nederland ontvangen in het Eden Babylon Hotel. Na ontvangst kreeg de groep een welkomstwoord van ‘nachtvoorzitter’ Erik Peekel in het naastgelegen New Babylon.

'Met historische tram werd de groep naar het strand gereden om in een Haags icoon, het Steigenberger Kurhaus te starten met het walking dinner. Met de zeewind in de haren werd op de statige trappen van het hotel bovendien een heuse balkonscene geschoten van de aanwezigen. Het AFAS Circustheater was de locatie voor het hoofdgerecht. Stikstof met kruiden zorgde voor een golf van stoom over tafel en een ‘Wicked’ tintje. Voor het grand dessert werd de groep naar Landgoed Voorlinden gebracht. Niet alleen wachtte de groep een heerlijke afsluiter van het walking dinner, een interactieve roofvogelshow zorgde voor toepasselijk adellijk vermaak. Bij het invallen van de schemering stapte iedereen op één van de boten van de Ooievaart. Pruttelend door de Haagse grachten gleden ambassades, ministeries en historische panden voorbij. Bij Hilton The Hague in hartje binnenstad werd vervolgens aangemeerd voor de afsluiting van de avond', aldus een tevreden Smid.

Foto: Photonic