Philips+en+Disney+werken+samen+om+de+zorgbeleving+van+kinderen+te+verbeteren
Nieuws

Philips en Disney werken samen om de zorgbeleving van kinderen te verbeteren

ZORG EXPERIENCE - Het blijft maar doorgaan: de definitieve experience opmars. Dit keer zijn het Philips en Disney die de krachten bundelen om de zorgbeleving van kinderen te verbeteren. In samenwerking met de ziekenhuizen ontwikkelen de twee een belevingsconcept om angst en zenuwen rondom een medisch onderzoek bij kinderen weg te nemen.

Samen met diverse Europese ziekenhuizen is een pilot programma ontwikkeld dat om tot vermindering van angst en zenuwen bij kinderen te komen en om de beleving van de jongen patient tijdens MRI-scans te verbeteren. Als onderdeel van de Philips Ambient Experience Solution wordt onderzocht wat de effecten zijn van de inzet van animatie en Disney-figuren.

Daarbij hebben Royal Philips en The Walt Disney Company de krachten gebundeld. Zo zijn er onder meer 'custom made' animaties ontwikkeld met gebruik van licht, videoprojectie, audio, etc. Het is de bedoeling dat het project en het bijhorende onderzoek deze zomer van start gaat in ziekenhuizen door heel Europa. Later dit jaar hopen Philips en Disney met de eerste resultaten te komen. Het is voor het eerst dat Disney zich verbindt aan een klinisch research project, waardoor de klinische kennis van Philips en de storytelling-kracht van Disney samen komen.

Kees Wesdorp, Chief Business Leader of Precision Diagnosis bij Philips:

'A visit to the hospital can be quite intimidating for people, and especially children, where a more patient-friendly, patient-centric environment could help improve the patient experience and help drive first-time-right imaging for improved outcomes. With this pilot study, we will investigate the impact of Philips Ambient Experience including Disney’s specially developed themes to empower children with a positive experience to help them throughout the medical procedure. Philips has always taken a human-centric approach to healthcare. Together, we can make a real difference for thousands of young patients going through medical procedures each day.'

Jan Koeppen, President, the Walt Disney Company, EMEA:

'I have seen first-hand that MRI scans can be intimidating for children, and I like how focused Philips is on the patient experience. At Disney, we look forward to complementing Philips’ MRI experience with our stories and characters. We are excited to see the results of the clinical research and to quantify the impact our characters can have in this environment.'

Een recent onderzoek van New Economics Foundation toonde al aan dat naast het creeeren van een positieve beleving, de bekende Disney figuren ook helpen om vertrouwen op te wekken bij kinderen in gespannen situaties. Het onderzoek legde ook bloot dat de kracht van Disneys storytelling en Disney-figuren er ook voor zorgen dat kinderen positieve gevoelens ontwikkelen, gekoppeld aan een positieve beleving en zelfs positieve herinneringen. Dat helpt kinderen en jong volwassenen om beter om te gaan met angstige situaties. 

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.