16 november 2007

Nieuwe media en evenementen

Door Mark Wichmann

Rubrieken

Ongetwijfeld heeft u er van gehoord: de nieuwe media. What’s new? De laatste technische snufjes voor het bouwen van uw internetsite, de laatste methodes om u zelf (vaak tijdelijk) bovenaan te zetten in Google of de vreselijk handige mailingmethodes via sms. Wat vandaag ‘new’ is is morgen alweer achterhaald.
Ongetwijfeld heeft u er van gehoord: de nieuwe media. What’s new? De laatste technische snufjes voor het bouwen van uw internetsite, de laatste methodes om u zelf (vaak tijdelijk) bovenaan te zetten in Google of de vreselijk handige mailingmethodes via sms. Wat vandaag ‘new’ is is morgen alweer achterhaald.
Dan is het ook nog maar de vraag of uw potentiële opdrachtgevers allemaal wel zo ‘new-media-minded’ zijn. Met uw bedrijf wilt u winst maken en winst maken betekent klanten zien te vinden voor uw diensten. U wilt uzelf presenteren daar waar u uw potentiële opdrachtgevers kunt bereiken. Voor het geval dat u té enthousiast raakt: uw klanten zitten niet dagelijks op Google-Earth of Second Life. Daar heeft u als bedrijf dus nog niets te zoeken.
De praktijk
M.a.w. leuk dat u door de commercie op de hoogte wordt gebracht van de laatste ontwikkelingen maar of u in de praktijk met deze kennis uw uiteindelijke doelgroep bereikt is maar de vraag.
Vaak werken de dingen die ‘old media’ zijn nog prima. Een mailing per post of zelfs fax, een bezoekje aan oude klanten, een telefoontje of een advertentie in het plaatselijke suffertje of vakblad.
Upgraden prima
Uw evenement upgraden met de nieuwste snufjes van nieuwe media is natuurlijk fantastisch maar dan moet u wel eerst de mogelijkheid en het budget krijgen om uw evenement daarvan te kunnen voorzien. Hoe vaak krijgt u die mogelijkheid denkt u de komende tijd?
Wel leuk dat u kunt meepraten natuurlijk. Over hoe het precies zit met de Floating 3D Holograms, EarthExposure en dat er vast wel al ergens mensen zijn die kaartjes bestellen via hun mobiel weet u nu ook te melden tijdens de komende verjaardagen.