NIDAP-onderzoek: zijn we het dieptepunt voorbij?

30-03-2010 - Onderzoeksbureau NIDAP trekt een voorzichtige positieve conclusie: we hebben het dieptepunt gehad.

Achteraf kan er een zwart randje om het evenementenjaar 2009. De branche kreeg te maken met teruglopende eventbudgetten tot soms wel meer dan 25 procent. En de toekomst lijkt ongewis. Eventbedrijven verkeren in moeilijkheden en voor veel eventcollega’s begint de vetlaag te slinken. In het eerste nummer van EventBranche Magazine, dat op event10 verschijnt, geeft NIDAP-dircteur Paul van der Wal een exclusieve inkijk in de voorpublicatie van de onderzoeksresultaten van het Bedrijfsevenementenonderzoek 2010. De resultaten geven hoop.

Marktgroei?
NIDAP-directeur Paul van der Wal kwam vorig jaar tot de simpele en harde conclusie: ‘we zitten in een klassieke recessie’. Van der Wal wil voor 2010 het woord groei niet gebruiken, maar verwacht wel een stabilisatie van de neergang. ‘Voor zakelijke evenementen geldt dat grote organisaties in 2009 fors hebben gesneden. Door de bank genomen, zullen de eventbudgetten vergeleken met 2009 gelijk blijven. Al zie je wel verschillen per sector. In 2009 was er bijvoorbeeld een groot verschil tussen de eventbudgetten van bedrijven uit de primaire sector (industrie, transport en bouw) waar het budget met 25 procent afnam en de secundaire sector (zakelijk/financiële dienstverlening, ict, diensten) waar de daling veel minder was. Toch reken ik voor beide sectoren pas op marktgroei aan het eind van 2010, maar dat zal het afgeronde onderzoek binnenkort wellicht blootleggen.’
 

In EventBranche Magazine een uitgebreide analyse van de jongste onderzoeksuitkomsten. Wilt u het volledige artikel lezen, maar bent u nog geen abonnee? Neem dan nu een abonnement en maak tevens kans op een VIP-trip naar het Adam&Eve designhotel in het Turkse Belek. Geef u hier op als abonnee.

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. UP Events

    Bij UP Events kom je voor de beleving. Na één bezoek wil je meer. En als je terugkomt krijg je weer iets nieuws!
  2. René Pouwelse Advies Regie Productie

    Advies, regie en productie op het gebied van evenementen en audiovisuele ondersteuning
  3. Bureau voor Evenementen

    Bureau voor evenementen is een nononsense evenementenbureau die haar tijd vooruit is. Het goede van traditionele...
  4. Amplify EventMarketing – Let’s Amplify Your Event

    Een evenement moet inspireren, verfrissen en verrassen. Geen zorgen, wel applause. We Amplify your event: Wij...
  5. Aaaaha! Bureau voor live communicatie

    Wij weten hoe we jouw collega’s, relaties en vakgenoten in de actiestand krijgen. Dat is de kracht van live...

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners