
The Next Event keuze-menu: Always-On maakt Netflix-model van eventindustrie
The Next Event opent in teamsamenstelling en plenair met de TrendBattle van Lieke en Richard Lamb, maar daarna gaan de bezoekers, louter opdrachtgevers, de kennisvloer op. Daar vinden ze 30 eventprofs die hun specifieke kennis en expertise delen in hun woonkamersessies. Na een break kunnen de 200 opdrachtgevers kiezen uit diverse keynotes in de break-out ruimtes. Eén van die sessies gaat over Always-On:
Matthijs Otto pleit al jaren voor een toekomstbestendige evenementenbranche. Evenementenorganisatoren zijn gewend om dure evenementen te organiseren om vervolgens zoveel mogelijk bezoekers op één dag bij elkaar te brengen. Hij zegt dat de evenementenindustrie moet overschakelen naar "Always-On Events" waarbij leden het hele jaar door meerdere evenementen kunnen bijwonen als onderdeel van een community. Eigenlijk is dit hetzelfde als een groot congres, maar dan verspreid over tijdstippen die deelnemers het beste uit komen. Bezoekers worden leden en tickets worden abonnementen, dat is gebaseerd op hoe moderne consumenten content platforms zoals Netflix en Spotify gebruiken.
In zijn tweede sessie later op de dag gaat het over topic based matchmaking:
Traditioneel, AI of Topic Based Matchmaking. Wat werkt?
Wil je er bij zijn en een stoel resereveren voor één van de Keynote Keuzemenu sessies? Meld je dan aan, er is nog een zeer beperkt aantal plekken vrij op de gastenlijst voor opdrachtgevers:
