
Het online platform “What’s On?” van Triqle Event Intelligence is in de Top 5 geëindigd bij de Technology Watch Award 2011, die jaarlijks aan de beurs is gekoppeld. Bij deze wedstrijd wordt gezocht naar de meest innovatieve technologie binnen de branche.
“What’s On?” bespaart organisatoren volgens de bedenkers heel wat tijd en stress. Het laat deelnemers en bezoekers via elk medium met een internetverbinding in één oogopslag zien wat er nu bezig is en wanneer het volgende onderdeel op het programma begint. Op schermen, via mobiele telefoons, laptops, tabletcomputers of social media. Het ziet eruit als een chronologische lijst waarop gebruikers verder kunnen klikken voor meer informatie of om reacties te geven.
Oerol
Het is al toegepast op het Oerol-festival, een tiendaags festival met 1200 optredens op 72 locaties met 52.000 bezoekers. Vanwege het slechte weer moesten veel optredens afgelast worden, maar dankzij “What’s On?” was het publiek daar snel van op de hoogte. Volgens Triqle, het bedrijf achter de vinding, draagt het programma bij aan snellere en effectievere communicatie tussen organisatoren en hun bezoekers.
Volgens de jury van de Technology Watch Award 2011 is “What’s On?” een simpel en niet duur idee om actuele programma-informatie naar alle deelnemers van evenementen te sturen. Daarmee zorgt Triqle voor revolutionaire technologische veranderingen in de congres- en evenementenindustrie, aldus juryvoorzitter Corbin Ball. “What’s On?” moest het opnemen tegen 56 andere inzenders, een record, en bereikte met vier andere bedrijven de finale. Daar moesten de Nederlanders het afleggen tegen het Amerikaanse ITN International dat een badge ontwikkelde die als entreebewijs voor congressen dient en waarmee deelnemers tegelijkertijd gratis met het openbaar vervoer kunnen reizen en attracties kunnen bezoeken. 'Hieraan kun je zien dat de evenementenindustrie bezig is zichzelf te vergroenen', stelt Gerrit Heijkoop van Triqle.