3 mei 2012

Nauta Evenementencommunicatie organiseert evenement in de vuilnis...

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENEMENTENBUREAU CONCEPTONTWIKKELING - Afvalverwerker Omrin nabij Heerenveen stelde dit jaar haar bedrijventerrein beschikbaar als decor voor de organisatie van de Verkiezing Friese Onderneming van het Jaar.

Meer dan veertig minuten live televisie op Omrop Fryslân en natuurlijk een spannende strijd waren het resultaat. Nauta Evenementencommunicatie is inmiddels de vaste partner van de organiserende Stichting. Voor de 12e keer was het bureau uit Lelystad verantwoordelijk voor de finale van de verkiezing.

Wisselend decor
De afgelopen jaren waren een militaire vliegbasis, een gevangenis, een distributiecentrum en het Fryske landschap het decor van de finale. 'Door de locatie te wisselen, slagen we er in om iedere keer verrassende elementen toe te voegen aan een format dat redelijk vast is. Door de rechtstreekse televisie uitzending zijn we gebonden aan tijd en de wijze waarop we de winnaars bekend maken', aldus Bram Nauta.

Van ruim 50 naar 1
Van een longlist van meer dan 50 aangedragen bedrijven werden uiteindelijk 3 bedrijven genomineerd. 'Boekenonderzoek, visie, beleid en ook zeer zeker people, planet & profit speelden hierbij een belangrijke rol. De jury, bestaande uit vier personen onder leiding van de Gedeputeerde, bepaalde haar motivatie in de puntentoekenning uiteindelijk op basis van een bedrijfsbezoek en een ondervraging van de genomineerden tijdens het finale evenement. Ook het publiek had een stem, via SMS voting mochten zij bepalen wie hun favoriet was. Het gehele middagprogramma werd live via internet uitgezondende door Omrop Fryslân. ‘s Avonds was er een live televisie uitzending tussen 18.20 en 19.00 uur. Commissaris der Koningin John Jorritsma was aanwezig om de prijs uit te reiken aan de winnaar.'

Multi media
'Een aantal jaren geleden zijn nieuwe mediapartners gezocht. Naast de genoemde regionale omroep zijn de Leeuwarder Courant, Okkinga Communicatie en internetbureau Snakeware partners van de Stichting. Met de specialistische kennis van deze partners zijn we er in geslaagd om een breed scala aan media aan het live component ‘evenement’ toe te voegen', besluit Bram Nauta