
Mr. GreenScreen leverancier van het Nederlandse paviljoen op de World Expo 2012 in Zuid-Korea
Op 12 mei is de World Expo van start gegaan in het Zuid-Koreaanse Yeosu. Ook Nederland is tijdens deze tentoonstelling weer vertegenwoordigd met een eigen paviljoen. Het thema ‘duurzame oceanen en kustgebieden’ is deze keer gekozen door het organiserende Zuid-Korea.In opdracht van DVP China Eventmarketing verzorgt Mr. GreenScreen voor dit grootschalige evenement de fotomarketing van het Nederland paviljoen. De bezoekers van het paviljoen worden middels greenscreen fotografie verplaatst in een typisch Nederlandse setting en omgeving. Hierdoor kan het op een interactieve manier kennis maken met de Nederlandse cultuur.
Nieuwe greenscreen techniek
Oprichters Bart Klaassen en Bastiaan Koetsveld zijn verheugd over de samenwerking met DVP China Eventmarketing. Eind 2010 heeft Mr. GreenScreen ervoor gekozen om te investeren in nieuwe greenscreen technologieën. 'We merkten dat de traditionele manier van greenscreen fotografie voor weinig interactie en entertainment zorgde. Dit is de reden dat we gekozen hebben om een techniek te laten ontwikkelen waarin de bewerkingen direct live te zien zijn voor bezoekers', aldus Bastiaan Koetsveld. 'Hierdoor ontstaat er echte beleving en interactie met de achtergronden bij de bezoekers'', vult Bart Klaassen hierop aan. 'De World Expo is bij uitstek een podium om de nieuwe mogelijkheden van Mr. GreenScreen te tonen.'
De World Expo is deze editie van 12 mei tot 12 augustus 2012 in Yeosu, Zuid-Korea.
Mr. GreenScreen is de gehele duur van het event geïntegreerd in het Pavilion of the Netherlands.