3 november 2011

MOVE trekt bezoekers voor Bakugan-fandag via online game

Door Eline War

Rubrieken

EVENEMENTENBUREAU CONCEPTONTWIKKELING - 'Fans van het populaire spel ‘Bakugan’ hadden zondag 30 oktober 2011 de dag van hun leven. MOVE organiseerde een Bakugan fandag in het avontuurlijke Safaripark Beekse Bergen', aldus Bart Smulders van evenementenbureau MOVE.

Van 5 september tot 30 oktober werd de doelgroep via een campagne uitgedaagd om in de wereld van Bakugan te stappen. Belangrijk onderdeel van de campagne was de online Bakumaster Battle Game op www.bakumaster.nl Met een speciale afsluiting van de campagne voor 100 geselecteerde fans: deelname aan dé Bakugan Dag. Bakugan, een innovatief behendigheidsspel voor jongens van 6-12 jaar, is een van de grootste labels van Spin Master. Bianca Wouters, Brand Manager Benelux Spin Master: 'Deze interactieve campagne moet ons helpen de brand awareness van het merk stabiel te houden. Met deze campagne én het aansluitende evenement hebben we een goede start gemaakt!'

De 100 geselecteerde deelnemers (inclusief ouders en broertjes of zusjes) beleefden een dag vol battles en avontuur binnen de wereld van Bakugan. De kinderen gingen met elkaar de battle aan, namen een BakuTattoo of gingen met hun favoriete Brawler op de foto. De deelnemers werden daarnaast verrast met een spetterende act, kregen de nieuwste Bakugans cadeau én werden beloond met een officieel Bakumaster diploma. Ruim 1700 kinderen hadden zich op bakumaster.nl aangemeld om deze bijzondere dag bij te mogen wonen. Aan de fans die niet geselecteerd waren, werd ook gedacht: in de middag was er een speciale live demonstratie in het Safaripark. Dit bleek wel nodig, want ook hiervoor stonden de fans in de rij. Marjolein van den Berg, Senior Projectmanager MOVE: 'Fantastisch om de doelgroep zo interactief met het product bezig te zien. Mooie afsluiter van een geslaagde 360 graden campagne.'

>> EventBranche Select: evenementenbureau conceptontwikkeling