4 juli 2012

Mix van field- en eventmarketing zorgt voor vliegende stukjes kaas...

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENTMARKETING - Een prachtig PR-stunt van Old Amsterdam. Mensen op het strand van Hoek van Holland werden verrast door honderden parachutes met daaraan kaas die zomaar uit de lucht leken te vallen. De aanleiding van deze landing was de terugkomst op aarde van de Nederlandse astronaut André Kuipers.

Om 9.30 uur plaatselijke tijd zette André Kuipers voet aan de grond in Kazachstan. Hij verbleef ruim zes maanden in de ruimte aan boord van het International Space Station. De Nederlandse astronaut nam zijn favoriete oude kaas mee de ruimte in. Voor de missie genaamd PromISSE, mochten de astronauten naast eten dat de Amerikaanse en Russische organisaties naar het ruimtestation sturen, ook bonusvoedsel bestellen. Kuipers hoefde hierover niet lang na te denken: ‘Kaas van Hollandse bodem, in het bijzonder Old Amsterdam’, schreef hij in zijn eerste e-mailcontact aan Westland Kaasspecialiteiten, de makers van de Old Amsterdam. ‘André is weer terug op aarde, net als onze kaas. We wilden de Nederlanders verrassen met een stukje kaas zoals Kuipers deze de afgelopen maanden ook gegeten heeft', aldus Henriëtte Westland, PR-manager bij Old Amsterdam.