18 april 2011

MICE nieuws: Touroperators op authentieke studiereis in Athene

Door Dennis Pentinga

Rubrieken

Een delegatie van negen leden van de grote MICE-afdelingen van Nederlandse touroperators is begin deze maand afgereisd naar Athene. Deze studiereis werd georganiseerd door TravelMarketing en transavia.com, in samenwerking met het Griekse DMC Horizon.

De groep, die werd begeleid door een tweetal begeleiders van Transavia en TravelMarketing, kreeg een keur aan activiteiten voorgeschoteld. Er werd met jeeps getourd door de omgeving van het platteland van Athene, in het museum Vorres werd geschilderd en in de stad zelf volgde een rondleiding langs alle hoogtepunten van de stad, waaronder het Olympisch Stadion en de Acropolis. Ook werden de traditionele Griekse gerechten Tzatziki en Dakos gemaakt tijdens een cooking lesson. Na alle inspanningen genoten de deelnemers van hun nachtrust in het Astir Palace Hotel, gelegen aan de Egeïsche zee.

Een échte incentive-stad
Sigrid Scheffer, managing partner bij TravelMarketing: 'Athene staat nog niet echt te boek als een incentive-stad. We wilden met deze reis de percepties van touroperators ombuigen. Athene was ooit een vieze stad, maar is voor de Olympische Spelen van 2004 helemaal 'gerefurbished'. Het heeft nu alles wat een Europese stad nodig heeft. Daarnaast voert Transavia ook per 4 april dagelijks vluchten uit van Amsterdam naar Athene.'