12 juli 2011

MICE Nieuws: geslaagd M&I Spring Forum in Noordwijk

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

Van Cannes, Palm Beach, Macau en Madrid naar…. Noordwijk! Dit jaar was het M&I Spring Forum present in Noordwijk. De aanwezige hosted buyers waren verdeeld in 2 groepen, verspreid over twee dagen. De in totaal 200 hosted buyers, werkzaam in het MICE-segment en tevens de exhibitors, waren ondergebracht in Grand Hotel Huis ter Duin en Hotels van Oranje.

'Afgelopen 5 tot 9 juli was Noordwijk het decor voor het M&I Europe Spring Forum. Het M&I Forum, met 5 forums per jaar verdeeld over 3 continenten, is wereldwijd de grootste evenementen organisator gespecialiseerd in de MICE markt. Ze zijn niet voor niets de grootste en hebben dan ook de afgelopen jaren een goede reputatie opgebouwd. Met dit keer Noordwijk als decor', aldus Emanuel Scheper van Noordwijk Marketing.

20 minuten
Op de openingsavond van het, mede gezien de hoge opkomst, in tweeën gesplitste evenement was er in de Summer Garden van Huis ter Duin een welkomstdiner met een werelds culinair aanbod in de vorm van verse sushi, paella, Italiaans specialiteiten en een selectie van de grill. In de ochtend begonnen de individuele meetings met de aanwezige Great Hotels of the World, DMC’s en deelnemende Convention bureaus. Elk gesprek duurde 20 minuten totdat de gong ging en men zich naar de volgende afspraak kon begeven.

Vanaf 16.00 uur was het tijd om te netwerken tijdens verschillende sportieve buitenactiviteiten met een hoog teambuilding gehalte, waaronder Beach games, Coast Raftin , Power Kiting , Sand Sculpting en een Bike Challenge. Rond de klok van 19.30 uur werden de deelnemers vervolgens opgehaald bij het hotel voor een prachtige avond aan boord van de OceanDiva, voor deze gelegenheid in Leiden aangemeerd. Ook hier was weer een warm welkom met champagne, hapjes en een klein buffet. De meetings gingen de volgende dag om 09.00 uur weer van start en duurden tot 13.00 uur. Daarna volgde een afscheidslunch in de Keizerzaal.

Deelnemers
Deelnemende partijen waren een groot aantal hotels en gerenommeerde ketens , zoals Intercontinental, Radisson Blu, Hilton, Accor, Crowne Plaza en van de Convention bureaus waren onder meer Stockholm, Helsinki, Tallinn, Nice, Dubai, Wenen, Salzburg, Rotterdam, Maastricht en Estland vertegenwoordigd om hun bestemming te promoten. ´Dit event was voor mij een uiterst waardevolle ervaring´, aldus Astrid Roos van FCm Groups & Incentives ´en een ideale gelegenheid voor een hoop nieuwe contacten en daarnaast een berg aan ideeën opdoen in krap twee dagen tijd.

Kracht van het evenement? De bundeling van krachten. Hieronder een overzicht van alle partijen die meewerkten:

- Huis ter Duin
- Hotels van Oranje
- Klooster aan Zee
- Beuk Travel
- Van der Maarel Sfeermeesters
- OCEANDIVA
- ITB Holland
- Bourgonje
- Heuvelman
- Dcrt
- M&I Forum
- Goesting
- Spev Organisatieburo/ Noordwijk Events
- Van der Maarel Sfeermeesters
- The XS Club
- Maessen Tenten
- Air France & KLM Meetings
- Klooster I Podium Noordwijk
- Van der Linde Catering