
De omzetgroei in 2013 is gerealiseerd door te focussen op margeverhoging, upselling en inkoopbesparing. Door het loskomen van RAI Amsterdam ontstond binnen het MECC ruimte voor een nieuw ondernemersklimaat. Dat betekent kansen benutten door succesvolle partnerships aan te gaan op het gebied van beurzen en evenementen. Maar ook gezond ondernemersrisico laten prevaleren boven stringent prijsbeleid. De lange termijn strategie van het MECC is gericht op verkopen van de destinatie Maastricht zodat niet alleen het MECC profiteert van business maar heel Maastricht & regio.
Organisatoren weten het MECC en Maastricht weer te vinden omdat ze pro-actief benaderd worden. Eenmaal in het MECC zijn klanten snel overtuigd van de mogelijkheden. Vooral initiatiefnemers van (inter)nationale meerdaagse events laten de stad Maastricht sterk meewegen in hun keuze voor het MECC. In alle gevallen is het streven om continuïteit te waarborgen door wederzijds succes te boeken. Hierbij wordt het gezamenlijk aangaan van ondernemersrisico niet geschuwd.
Recordaantal internationale congressen
In 2013 heeft het MECC onderdak geboden aan een recordaantal internationale congressen. Vooral op het gebied van meerdaagse internationale medische congressen laat de agenda van het MECC een flinke stijging zien. In de ICCA ranking (International Congres and Convention Association en een van de barometers op congresgebied) is Maastricht na Amsterdam en Rotterdam de derde congresstad van Nederland.