Martijn+Dekker+%28Vredenburg%29+over+EventBranche+als+marketingpartner
Nieuws

Martijn Dekker (Vredenburg) over EventBranche als marketingpartner

EventBranche interviewde Martijn Dekker die mede namens Vredenburg op diverse manieren zijn communicatie- en marketingbudget bij EventBranche onderbracht.

-hoe lang ben je al bekend met EventBranche
Ik denk dat je mij een ‘fan’ kan noemen van het eerste uur. Voordat Eventbranche werd opgericht heb ik mij verdiept in de vakbladen die er bestonden in onze branche. Daarbij sprak de vorm van FZ mij het meest aan. Ik denk dat Sjoerd en Mark met hun ervaringen uit het verleden er in zijn geslaagd om dat concept nog verder en beter uit te werken. Eventbranche is eigenlijk de ‘upgraded’ versie van FZ met meer aandacht voor het digitale, waar mijns inziens de toekomst ligt.

-wat is over het algemeen jouw ervaring met dit platform
Eén van de meest sterke punten van Eventbranche vind ik de digitale nieuwsbrief. Door deze nieuwsbrief ben je meteen op de hoogte van alle ‘ins en outs’ binnen de branche. Ik betrap mezelf erop dat ik toch altijd doorklik, wanneer de nieuwsbrief binnenkomt en automatisch toch weer even de site weer bezoek. Hiermee onderscheidt dit platform zich van haar co-collega’s. Met veel plezier ben ik één van de vaste bezoekers van de Brancheborrel, maar niet zo zeer om daar direct handel uit te halen. Ook hier hoor je wel altijd weer de laatste nieuwtjes uit de branche en kom je op locaties die je anders niet even ‘ongedwongen’ kan bekijken / zou bezoeken. Heel af en toe brengen collega’s van andere locaties je op creatieve ideeën / oplossingen, voor zaken waar je tijdens producties zelf wel eens tegen aan bent gelopen.

-wat houdt de samenwerking met het platform in en wat zijn daarbij jouw ervaringen (qua response)
Voor Vredenburg Utrecht hebben we Eventbranche en Eventbranche.nl vooral gebruikt om de naam en de locaties Vredenburg Leeuwenbergh en Vredenburg Leidsche Rijn bekend te maken binnen de branche. De advertentie van Vredenburg in het glossy magazine ‘Events & Mice’ was voor ons bedoeld om de locaties onder de aandacht te brengen bij eindopdrachtgevers. We hebben ook gemerkt dat hier direct partijen interesse door hebben gekregen. Het is goed dat we successen af en toe met de redactie en dus de branche via Eventbranche en Eventbranche.nl kunnen delen. Hierdoor kunnen we de ‘decisionmakers’ uit de branche op de hoogte houden over de actualiteiten bij o.a. Vredenburg Utrecht. Zo merkten we dat doordat de branchegenoten via deze weg op de hoogte werden gehouden, er ideeën voor events zijn ontstaan waar wij dan weer een rol in mochten spelen.
 
-hoe zie jij zelf de toekomst van EventBranche als platform en heb je nog tips/ voldoen wij aan jouw behoeftes.
De wereld wordt iedere dag steeds meer digitaal. Door het steeds belangrijker wordende MVO beleid, worden hardcopies van (vak)bladen steeds minder geaccepteerd. Wat ik hier concreet mee bedoel is dat niet alleen Socialmedia, maar ook branche gerelateerde digitale platforms steeds belangrijker worden. De toekomst ligt gewoon meer en meer in het digitale netwerk(en). Je ziet steeds vaker dat problemen, vragen en / of uitdagingen op een forum geplaatst worden waar iedereen (ook buiten je eigen netwerk) op kan reageren. Eventbranche.nl speelt hier goed op in en ik denk dat een onderdeel als EventbrancheSelect een slim bedachte tool is, zodat ook kleinere spelers uit de branche zonder veel marketingbudget hoog kunnen eindigen via een zoekmachine op dé site van de branche. Het is makkelijk om ruimte op sites als Google advertentieruimte in te kopen en op een site bij specifieke zoekresultaten bovenaan te staan De vraag is echter of de partijen die bij de zoekresultaten bovenaan zo’n site staan ook wel echt dé spelers zijn die het qua productie echt goed doen!? Bij EventbrancheSelect eindigt de partij pas hoog als er over geschreven wordt; m.a.w. je kan direct terugklikken en zien wat er over geschreven / gepubliceerd is en dan bekijken of dat van toepassing is op het door jou te organiseren event...

- nog iets over de EventBranche Borrel?
Naast de diverse advertenties die ik namens Vredenburg Utrecht heb geplaatst, heb ik samen met mijn collega’s in november 2010 een EventBranche Borrel mogen organiseren in Vredenburg Leidsche Rijn. We zagen het als dé ultieme mogelijkheid om de branche bekend te maken met één van onze ‘nieuwe’ locaties. Mede dankzij partners als Cuisine on Tour, Hulskamp en BloemBloem hebben we zo’n 350 bezoekers gezamenlijk kunnen laten zien voor welke kwaliteit wij als locatie staan. We kunnen niet zeggen dat we hier direct partijen uit hebben gehaald, maar de positieve response die we hebben gekregen was enorm. Het was goed om de mogelijkheden van de zaal ‘live’ te kunnen laten zien; dit spreekt immers (nog) meer tot de verbeelding dan een advertentie in één van de vakbladen. We merken nu dat er (voor Vredenburg) nieuwe partijen / eventorganizers langs komen die refereren aan die bewuste brancheborrel. Wellicht hadden ze ons als locatie bij eindopdrachtgevers niet geopperd als ze de mogelijkheden van de multifunctionele locatie tijdens de brancheborrel niet hadden ‘ontdekt’….

-wat ga je in de toekomst doen met het platform gezien de ingrijpende verbouwingen...
Naast Vredenburg Utrecht zijn er meerder partijen en locaties die ik adviseer binnen de branche. Zoals ik reeds aangaf, denk ik dat de weg die Eventbranche.nl is ingeslagen, voor de branche wellicht vooruitstrevend is. Echter ben ik van mening dat in de ‘digitale weg’ de toekomst ligt. Ook met betrekking tot advertenties zal ik mijn opdrachtgevers adviseren om toch vooral daarin te investeren; immers als je een cateraar, sfeermaker, locatie of entertainment zoekt zal je toch als eerste je PC of Apple pakken om internet af te zoeken. Het tijdperk van hardcopy locatieboeken ed. is mijns inziens voorbij, maar ze zijn wel leuk voor de ‘leestafel’ op kantoor.

 

>> ook geinteresseerd in onze mogelijkheden?



Martijn Dekker – Eigenaar Dekker Hospitality Support
Runde tijdens en na zijn studie Internationale Bedrijfskunde in Maastricht diverse cafés in het zuiden van het land. Werkte als salesmanager o.a. bij Carlsberg Breweries. Was / is als Interim- en / of Salesmanager betrokken bij diverse locaties als Club Bozzini te Kerkrade, Pieterskerk te Leiden, Stadsgehoorzaal te Leiden en Vredenburg te Utrecht. Tevens als (eind-)producent meegewerkt aan publieksevenementen als Roze Maandag (2x) en Koninginnedag op de Korte Heuvel te Tilburg. Als Horeca-adviseur werkzaam geweest van verschillende buitenfestivals voor Heineken. Tevens als producent, in samenwerking met Ten Events, verantwoordelijk geweest voor de aanbesteding en uitvoering van het veelbesproken Korpsfeest 2010 van Politie Rotterdam – Rijnmond.

 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.