Live Brand Politics: Hoe Ben & Jerry's een statement maakt voor LHBTI-community

08-01-2019 - Regelmatig pakken merken belangrijk nieuws of recente onderwerpen aan om een statement te maken d.m.v. een krachtig live moment. Zo ook de ophef rondom homohaat en discriminatie, zoals de veelbesproken Nashville verklaring van deze week. IJsmerk Ben & Jerry's stak hier enkele maanden geleden een stokje voor in Warschau met The Unbreakable Rainbow.

Met de Nashville verklaring die deze week de krantenkoppen domineert, ontstaan steeds meer tegenhangers zoals de Zeeland-verklaring en de online #Liefdesverklaring. Gemeentes, bedrijven en organisaties hangen deze week de regenboogvlag uit en zelfs merken spelen erop in. Zo maakte Ben & Jerry's een aantal maanden geleden een letterlijk statement door middel van een live moment in Polen. De regenboog op het plein in Warschau, dat symbool staat voor homorechten, werd maar liefst 7 keer gesloopt, verbrand en weer opnieuw opgebouwd; tot er werd besloten deze niet meer terug te plaatsen. IJsmerk Ben & Jerry's kwam met een oplossing en bouwde met waterdamp en licht een onbreekbare regenboog. Eén van de betere voorbeelden van de nieuwste trend: Live Brand Politics.

case study: The Unbreakable Rainbow from CORD Warsaw on Vimeo.

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Omnivents, Avontuurllijk Evenementenbureau, PEOPLE-POWER-PLAY

    Omnivents en Watergoed, een one-stop-shop!
  2. Obsession

    Er gaat niets boven de kracht van een evenement!
  3. Artishock Events & Marketing

    Slingers ophangen kan iedereen, Artishock houdt zich bezig met het ontwikkelen van evenementen die (of dit nu voor...
  4. Jaarbeurs Media Plaza

    Media Plaza van Jaarbeurs is een van de meest moderne en innovatieve congres- en vergaderlocaties in Europa.
  5. United

    United levert (inter)nationale diensten op het gebied van evenementen, televisie-en multimediaproducties.

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners