29 november 2012

KWF komt met Xsaga tot indrukwekkende activatie

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENEMENTENBUREAU CONCEPTONTWIKKELING - In het voorjaar benaderde KWF Kankerbestrijding Xsaga met de vraag om een activatie te bedenken die de landelijke “Sta op tegen Kanker campagne” een extra impuls zou kunnen geven. In aanloop naar de landelijke televisie uitzending van woensdag 28 november droomde Xsaga van een emotioneel media moment met overweldigende marketing power.

Xsaga klopte aan bij de Stichting "Meer dan Voetbal" (een organisatie die de maatschappelijke belangen behartigt voor alle BVO's, betaald voetbal organisaties in Nederland) en ontrolde het idee om in het weekend voorafgaande aan de Nationale televisieuitzending een grootschalige actie op poten te zetten in allle voetbalstadions van Nederland. Hoe mooi zou het zijn als alle 36 clubs van Nederland eendrachtig aan deze actie mee zouden doen? Dat resulteerde in een indrukwekkend samenspel van diverse voetbalclubs, live communicatie en pure emotie:

Afgelopen weekend stonden meer dan 200.000 mensen letterlijk op tegen de ziekte die een op de drie Nederlanders zal treffen. Een wave van emoties trok door de voetbalstadions in Nederland toen voetbalminnend Nederland massaal blijk gaf van haar sympathie voor deze actie. De media aandacht op televisie was overweldigend en zo kreeg de droom van Xsaga een ontknoping in een emtioneel voetbal weekend dat mede door hulp van vele honderden KWF vrijwilligers tot een groot success werd.