
Foto: Peter Boer
Het event trok dit jaar meer dan 2000 bezoekers. Dit dankzij een bomvol programma met inspirerende sprekers als Procter & Gamble, Nest Labs, Google en Audi. Zij deelden de laatste ontwikkelingen in de digitale wereld met het publiek en gaven antwoord op de vraag What’s Next? Nils Wollny van Audi voorspelde bijvoorbeeld op dat zelfrijdende auto’s nog niet voor 2030 zullen verschijnen. De gehele dag bestond uit meer dan 100 sessies gehouden door 70 sprekers.
De bezoekers van eDay zijn over het algemeen managers en decision makers in e-business, media, IT en marketing afdeling. Bedrijven als NIKE, Zalando, ABN AMRO, Google, ING, KLM en Coca Cola zijn enkele voorbeelden van betrokken deelnemers. eDay maakte gebruik van 9 zalen waar meerdere sessies gehouden werden. Tevens hebben de 2000 bezoekers probleemloos gebruik kunnen maken van de parkeergelegenheid op- en rondom het terrein en stonden er geen rijen bij de entree. Ook werden tijdens de eDay interviews met sprekers live gestreamd vanuit de Kromhouthal waardoor deze live te volgen waren via de homepage van Emerce.nl.