Tijdens de eerste bijeenkomst werd onder andere gesproken over de harde, maatschappij-brede, algemene feiten dat de meerderheid van de vrouwen anno 2012 nog steeds niet economisch onafhankelijk is en dat aan de top van bedrijven en in de media vrouwen nog steeds maar mondjesmaat gepresenteerd worden.
Mannelijke vakmedia?
'Het is toch bizar dat er op een podium als de Gouden Giraffe bijna alleen maar mannen staan. Daarnaast valt het gewoon op dat het vaak mannen zijn die aan het woord worden gelaten in de (vak)media. Het wordt tijd dat vrouwen zich meer durven laten zien. Ze zijn er wel maar het mogen er meer zijn,' aldus Marieke Prins, een van de initiatiefneemsters van Krachtcentrale. 'Ons doel is krachten te bundelen om zo gezamenlijk mooie initiatieven te bewerkstelligen en daarbij ook de zichtbaarheid van vrouwen te vergroten.'
Man minder werken
Krachtcentrale wil vrouwen motiveren om hun talenten maximaal te benutten. 'Het is belangrijk dat jong talent niet afvloeit. Veel vrouwen krijgen kinderen en gaan daarna minder werken. Het moet niet vanzelfsprekend zijn dat de vrouw een stap terug doet. Misschien kan de man wel wat minder gaan werken. Hierin proberen wij andere vrouwen maar ook mannen in te stimuleren', legt Marieke uit.
In de toekomst zal Krachtcentrale meer bijeenkomsten voor vrouwen uit de live communicatiebranche gaan organiseren.