22 december 2016

Jaaroverizcht 2016 Augustus: kleinschalig netwerken werken bij WaterGoed!

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENTBRANCHE JAAROVERZICHT 2016 - Augustus was de maand dat bij EventBranche.nl opeens alle puzzelstukje op hun plek vielen. Daar heeft bijna niemand wat van gemerkt, maar het zorgde voor kraakheldere toekomstplannen. Het moment dat we het licht zagen: de EventBranche Borrel bij WaterGoed! in Valburg, waar in kleine groepjes op onderwerp onze leden workshops kregen.

Het zorgde voor een prachtige kleinschalige borrel, waar veel eventprofessionals elkaar echt leerden kennen en later zaken met elkaar gingen doen. Prachtig! Het zorgde in onze plannen voor 2017 voor prachtige workshopsessies, congressen, netwerkfaciliteiten, een nieuwe website en een nieuwe look and feel van de huidige website. Dat gaan we allemaal in 2017 ontvouwen, maar de definitieve duw in de rug was dus hier:

Nederlandse branche bundelt krachten met internationale collega's: Live.Meeting

Tja, we moesten het er maar mee doen: tientallen sprekers en bezoekers met een kaartje kregen vlak voor Future of Events te horen dat de beurs niet doorging. Velen hadden al geboekt. Hoe mooi is het dan om te zien dat diverse branchepartijen in Nederland de krachten bundelen, onder aanvoering van IDEA.

In de Kromhouthal in Amsterdam kwamen zo'n 110 eventprofessionals uit heel Europa samen. Met medewerking van onder meer Live Communication Magazine en IDEA was de pop-up vervanger van het failliete Future of Events in een paar weken tijd uit de grond gestampt, maar qua look and feel in de Kromthouthal was dat zeker niet af te zien. Met inhoudelijk internationaal sterke namen en onderwerpen, was de enige klacht van de bezoeker ('beetje te lang voor zoveel content') snel vergeten door het mooie netwerk dat na afloop mee naar huis genomen kon worden. EventBranche.nl sprak met een aantal kopstukken van die dag en vroeg ze Wat is nou eigenlijk echt de future of events. Onder die kopstukken ook Kevin Jackson, die als voorzitter van International Live Events Association internationaal furore maakt met zijn bureau The Experience is the Marketing: