AkzoNobel is in nog geen jaar tijd fors veranderd. De farmaceutische tak is afgestoten voor 11 miljard, het Britse ICI is aangekocht voor 11,9 miljard en in de zomer verhuisde het hoofdkantoor van Arnhem naar Amsterdam.
Deze transformatie vereiste een nieuwe naam, een nieuw logo, een andere merkenstructuur en nieuwe bedrijfswaarden', kijkt Imagination terug naar de aanleiding voor de conferentie en de gala-avond.
Hotel Okura
De “Transform Conference” in Hotel Okura Amsterdam was de eerste gelegenheid voor het nieuwe wereldwijde management (circa 225 collega’s) om samen te komen als één team. Tijdens verschillende bijeenkomsten werd de nieuwe positionering van AkzoNobel en de belofte van ‘Tomorrow’s Answers Today’ gedeeld. ‘De nieuwe identiteit van AkzoNobel is modern, energiek en toekomstgericht, het was dus essentieel dat de lancering deze elementen op dynamische wijze tot leven zou brengen’, zei Guy Stevenson, Director van Imaginations Event Group.
Belangrijke mijlpaal
Voor de inhoud van de conferentie werkte Imagination nauw samen met het Corporate Events team van AkzoNobel. Om de energie van het nieuwe AkzoNobel krachtig neer te zetten, maakte Imagination een inspirerende film en verzorgden zij de choreografie van 15 internationale luchtacrobaten in de architectonisch indrukwekkende Passenger Terminal Amsterdam. ‘De introductie is een belangrijke mijlpaal in de transformatie van AkzoNobel, aldus Stevenson. ‘Het resultaat was indrukwekkend. RTL Nieuws zond de show live uit en de nationale berichtgeving was positief en uitgebreid.' John McLaren, AkzoNobels Director of Corporate Communications zei: ‘We hadden ons geen betere partner kunnen wensen dan Imagination om onze nieuwe identiteit en waarden op een geïntegreerde manier tot leven te brengen.’