11 oktober 2007

IDEA en NHTV doen onderzoek naar effectmeting

Rubrieken

In samenwerking met NHTV internationale hogeschool Breda is brancheorganisatie IDEA een project gestart waarin onderzoek wordt gedaan naar de (psychologische) effecten van bedrijfsevenementen.

Het onderzoek wordt uitgevoerd door een projectgroep van acht vierdejaars NHTV-studenten met specialisatie evenementenmanagement. Het onderzoek moet resulteren in een model/instrument dat de branche kan toepassen om de effecten van bedrijfsevenementen te meten. De effecten in het model zullen gerelateerd zijn aan de doelstellingen die van toepassing zijn op bedrijfsevenementen.

Medewerking IDEA-leden

Het onderzoek bestaat uit twee fasen. Fase 1 bestaat uit een omvangrijke deskresearch en wordt afgerond in week 42. Aansluitend start de tweede fase, het kwalitatieve deel van het onderzoek, waarin interviews met vertegenwoordigers van evenementenbureaus gehouden zullen worden. Hiervoor worden alle leden van IDEA benaderd. IDEA zal de leden vooraf verzoeken deelname te verlenen aan het onderzoek.

Presentatie resultaten
Tijdens de algemene IDEA-ledenvergadering op 17 december 2007 zullen de studenten hun onderzoekresultaten presenteren. Het uiteindelijke model zal beschikbaar worden gesteld aan alle IDEA-leden.