22 mei 2015

ID310 vertaalt corporate story in een multimedia traject

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENEMENTENBUREAU CONCEPTONTWIKKELING - Het klinkt heel simpel: vertaal het verhaal van je organisatie of bedrijf. Storytelling. Maar hoe vorm je die opdracht om in een multimediaal traject met een evenement of congres als hoogtepunt? Het lukte ID310 voor World Class Maintenance (WCM).

Joran Niessink van ID310 legt de case voor WCM bloot: 'Op woensdag 20 mei verzorgde ID310 een heel bijzondere editie van het jaarcongres van de organisatie World Class Maintenance (WCM). Deze organisatie, verbinder op het gebied van innovatie in de maintenance branche, wilde haar corporate story in kaart brengen en zodoende haar branche in verdere mate betrekken. Hiertoe is de corporate story van de organisatie met gedreven storytellers vertaald naar een daadwerkelijk verhaal. Een verhaal wat zich in het voortraject al liet ontvouwen en de deelnemers via diverse media heeft bereikt. De traditionele uitnodiging, maar ook SMS, Linked in en Twitter werden hiervoor benut. Op deze manier werden de gasten voorafgaand aan het evenement meegenomen in het verhaal en maakten zij kennis met de hoofdpersonages van het verhaal van WCM.'

'Eenmaal op locatie betraden de gasten een arena, gerealiseerd voor een 360° beleving door middel van allround projectieschermen en 360° content. In de arena werden zij getuige van het vervolg van het verhaal, waarin de personages tot leven kwamen in de vorm van een zorgvuldig samengestelde cast. De voorstelling werd hierbij multimediaal ondersteund door beeld, geluid en social media wat de beleving completeerde en het verhaal en de toegevoegde waarde van WCM voelbaar maakte. Het geheel resulteerde in een gedenkwaardige middag waar nog lang over nagepraat zal worden. Er zijn betrokken ambassadeurs gecreëerd die het verhaal nog vele malen zullen gaan doorvertellen', aldus het evenementenbureau.