
In december vorig jaar daagde Value @Stake Aventiq uit om een eventaanpak te bedenken voor een opening van één van haar klanten. Klein minpuntje: het kantoor is op de geplande datum nog niet klaar, de verbouwing moet zelfs nog beginnen. Maar vanwege hoog bezoek kan de datum voor het openingsevent niet worden verzet. Samen met Value@Stake is Aventiq alle opties gaan onderzoeken. Klant ICL stond erop dat de gasten werden ontvangen in het nog te verbouwen pand.
Met een projectiescherm over vrijwel de gehele breedte van één van de verdiepingen konden ze de bestaande situatie, een kale lege ruimte, omtoveren tot een volledig ingericht kantoor met alles erop en eraan. Procore Pandmarketing leverde het ontwerp van het pand in groot formaat en in een 360 graden versie. Zo kon men de oude situatie naadloos over laten gaan in de nieuwe. Met een theatergordijn werd het ‘oude beeld’ op het scherm afgedekt.
Minister-president Mark Rutte en een grootaandeelhouder van ICL openden het gordijn waardoor de nieuwe inrichting zichtbaar werd. Tegelijkertijd ontvingen de gasten een mail met een link naar hetzelfde beeld. Dit kon men dan met de eigen smartphone in de 360 graden versie bekijken. Door de telefoon naar de verschillende hoeken van de ruimte te bewegen had iedereen een persoonlijke 360 graden beleving van het de nieuwe look & feel van het kantoor. Alle aanwezigen, de klant en de opdrachtgever waren laaiend enthousiast over dit perfect uitgevoerde virtuele event.