
Hoe staat de wereld van live communicatie en experience marketing er voor: de VS
De cijfers komen voort uit de nieuwe Global Experiential Marketing Forecast 2022-2026 van PQ Media, een benchmark onderzoek dat cijfers verzamelt over de budgetten die besteed worden aan de sponsoring van consumentenevenementen en binnen de live eventmarketing sector
PQ Media concludeert over de experiential budgetten in de Verenigde Staten: "Na een ongekende daling van 25,7% in 2020, als gevolg van de economische terugslag van COVID-19 die een strafexplosie uitdeelde aan een van de meest consistent groeiende mediasegmenten gedurende twee decennia, herstelde de consumentenmarketing met 8,2% in 2021 tot 67,63 miljard dollar", volgens PQ Media's Global Experiential Marketing Forecast 2022-2026. "En terwijl de pandemie in 2020 enorme schade toebracht aan de consumentenevenementensector die ongeëvenaard was in de geschiedenis van de reclame- en marketingindustrie, ligt experiëntiële marketing op schema om met 11,1% versneld te groeien tot 75,16 miljard dollar in 2022, aangezien een van de grootste segmenten van de media-industrie blijft herstellen van de diepe impact van de pandemie en de naschokken ervan wereldwijd."
