Hoe+cre%C3%ABert+u+een+app+die+uw+gast+ook+daadwerkelijk+gaat+gebruiken%3F
Nieuws

Hoe creëert u een app die uw gast ook daadwerkelijk gaat gebruiken?

Mobiele apps hebben tegenwoordig veel concurrentie, daarom is het belangrijk om zowel een waardevolle app als een app-ervaring te ontwerpen om te zorgen dat een event-app echt geaccepteerd en gebruikt wordt. EventBranche zet i.s.m. Eventmanagerblog enkele ideeën op een rij over hoe u dat kunt doen.

Bij het maken van een mobiele app gaat het om veel meer dan alleen maar het maken van een geweldige app. Er is marketing en er is de gebruikerservaring. Vaak als het laatste perfect is uitgevoerd, zal een deel van de marketing vanzelf gaan middels mond-tot-mondreclame. Het creëren van een aantrekkelijke mobiele app-ervaring vereist aandacht voor elk aspect van de volgende punten:

  • Gebruikersbehoefte
  • Waarde communiceren
  • Grootte
  • Data targeting
  • Aansluiten bij andere digitale communicatie
  • Een gewoonte creëren
     

Volgens een studie van comScore besteedt de gemiddelde volwassen internetgebruiker 71% van zijn internettijd via het mobiele netwerk. Mobiele gebruikers hebben nu ook desktop-pc's overtroffen. Het is dus logisch om manieren te bedenken om een ​​mobiel publiek voor je te winnen en vast te houden. Het is echter ook belangrijk op te merken dat volgens een onderzoek van Localytics 20% van de mobiele apps slechts één keer wordt gebruikt. Hoewel dat misschien goed is voor je eenmalige evenement, is het niet ideaal voor een terugkerend evenement. U wilt dat uw mobiele evenement-app de community bij elkaar houdt, niet alleen voor of tijdens het evenement, maar juist ook tussen evenementen in moeten uw deelnemers de app willen blijven gebruiken. Maar om dat te laten gebeuren, moet u een aantrekkelijke mobiele app-ervaring creëren. En die ervaring moet elk onderdeel omvatten, van app-idee tot gebruik na een evenement.

Een app vinden die geschikt is voor uw publiek
Het grootste probleem met apps is dat het een overvolle markt is en dat apps telefoons over het algemeen overbelasten. Voor gebruikers van mobiele telefoons met een kleiner geheugen kunnen een paar grote apps er al voor zorgen dat deze langzaam gaat werken of de opslagruimte verslechteren, zodat er niets nieuws kan worden gedownload. De telefoon kan mogelijk geen e-mails verzenden of foto's maken. Heel weinig eventapps zijn dat in de ogen van de gebruikers waard, hoe handig ze ook zijn.

In het volgende gedeelte kijken we wat de behoefte is van gebruikers. Het is belangrijk om te weten dat als gebruikers uw app uberhaupt niet proberen, ze deze ook niet gebruiken, laat staan omarmen. De eerste stap naar adoptie is altijd de download en voor hen om dat te doen, moet u hen een hele goede en duidelijke reden geven.

Er zijn een paar dingen die u kunt doen om ervoor te zorgen dat uw evenement-app iets is dat uw deelnemers willen en dat het een behoefte vervult. Ten eerste is het belangrijk dat u uw doelgroep begrijpt. Hier volgen enkele statistieken die van invloed kunnen zijn op uw manier van denken over mobiele apps:
 

  • iPhone-gebruikers hebben doorgaans meer interactie met apps dan Android-gebruikers, gemiddeld negen uur per maand die ze eraan besteden.
  • 29% van de tijd besteed aan het gebruik van mobiele apps wordt besteed aan apps voor sociaal netwerken (de grootste categorie) - comScore.
  • 81% van de app-gebruikers gebruikt de Facebook-app. Het blijft nog steeds de meest populaire app die er is - comScore.
  • Amazon is de meest populaire mobiele app voor mensen onder de 35 (gebruikt door 35% van de gebruikers). - Business insider.
  • De gemiddelde gebruiker van digitale media besteedt 5 uur per dag (dagelijks) op mobiel. - Flurry
  • Inwoners van de VS, 18-24 jaar, besteden de meeste tijd aan smartphone-apps met maar liefst 26,7 uur per maand. - Statista

Realiseer wie uw belangrijkste doelgroep is en doe een beetje onderzoek naar hun gebruik en app-voorkeuren. Als u een bedrijf gebruikt om de app te ontwerpen, laat hen dan de details over uw ideale deelnemer weten zodat ze die kunnen opnemen in het ontwerp en de gebruikerservaring.

Kritieke componenten bij het creëren van een boeiende mobiele app-ervaring
Omdat je de tijd hebt genomen om te begrijpen wie je ideale doelgroep is, kun je nu hun kritieke behoeften uitzetten. Er zijn maar heel weinig mensen die waardevol onroerend goed op hun telefoon zetten voor een 'betere kijkervaring'. Als dat alles is wat uw app te bieden heeft, besteedt u in plaats daarvan uw geld aan het maken van een beter ontwerp voor een mobiele website.

1. Gebruikersbehoefte
Idealiter zal uw evenement-app hen helpen iets te doen wat zij willen en nodig hebben, op een manier die veel eenvoudiger is. De app Walmart scant bijvoorbeeld uw bon en vergelijkt de prijs die u hebt betaald voor specifieke artikelen ten opzichte van andere winkels in het gebied. Als het iets vindt dat een betere deal is dan wat je hebt ontvangen, komt het overeen. Mensen die geld willen besparen (een van de belangrijkste kenmerken van Walmart-klanten) zullen waarde vinden in de app. U wilt een behoefte voorzien voor uw deelnemers, sprekers, exposanten, verkopers, enz. Misschien is dat netwerken, kamerselectie, sponsoring of een ander gebied. Maar uw app moet iets voor hen doen dat hun leven vereenvoudigt of ze zullen niet veel reden zien om het te downloaden of regelmatig te gebruiken.

2. Waarde communiceren
Als u tijd heeft besteed aan het uitzoeken wat uw deelnemers nodig hebben in een app, moet u ervoor zorgen dat ze weten dat u hebt geluisterd. Je wilt ze niet gewoon vertellen over de app. Laat ze in plaats daarvan zien hoe het hun leven gemakkelijker gaat maken of wat hen zo aanspreekt vanuit hun oogpunt. Nadat u enkele app-adopties begint te krijgen, blijft u kijken naar hoe mensen de app gebruiken. Hoeveel tijd besteden ze eraan en waar? Wat je aanvankelijk dacht dat het meest waardevolle kenmerk was, is misschien niet het meest waardevolle voor je publiek. Door deze dingen te bewaken, weet je ook welke gebieden je verder wilt verkennen of functies die je wilt laten groeien.

3. Grootte
Nogmaals, de meeste mensen zijn zuinig met hun app-downloads vanwege de ruimte. Als je moet kiezen tussen een monsterlijke app die alles doet of een kleinere app die het enige doet wat ze nodig hebben, ga met de laatste. Klokken en fluitjes zijn cool, maar alleen als je de ruimte hebt. Als je wilt dat ze je evenement-app het hele jaar door behouden, moet je ervoor zorgen dat het iets is waar ze waarde in vinden en het is niet zo groot dat ze er alleen voor afzien.

4. Datadoelen
Met een mobiele evenement-app hebt u nu toegang tot veel meer gegevens en moet u deze gebruiken. Marriott heeft bijvoorbeeld in de loop van de jaren zijn klantgegevens gebruikt om nieuwe verbeteringen aan te brengen die aantrekkelijk zijn voor zijn beoogde reiziger, zoals mobiel inchecken. U kunt ook gegevens gebruiken om aanbiedingen aan te passen en te personaliseren voor een deel van uw evenementpubliek. Dit geeft mensen precies wat ze willen zien en waar ze waarde in vinden op basis van de gegevens en historische activiteit waartoe je toegang hebt.

5. Aansluiten bij andere digitale berichten
Digitale marketing gaat over het transcenderen van de "one-size-fits-all" -berichten uit het verleden. Hoewel mensen misschien dol zijn op je nieuwe evenement-app, wil je nooit dat deze een volledige vervanging is van al hun andere digitale activiteiten. Hoe geweldig je sociale netwerkfunctie ook is in je app, je deelnemers zullen Facebook toch af en toe zien. Waarom? Zelfs als u een buitengewoon hoge acceptatiegraad voor uw app heeft, hebben mensen kennissen, familie en vrienden die niet in uw app zijn opgenomen. In plaats van Facebook, Instagram of sms-berichten als rivalen voor je app te bekijken, kun je manieren vinden om ze in een naadloze ervaring op te nemen. Als deelnemers met eenvoudige acties en verbindingen heen en weer kunnen schakelen tussen de apps, zullen ze uw app waarschijnlijk meer gebruiken. Bijvoorbeeld, in plaats van concurreren in sociale media, neemt u de optie op om persoonlijke feeds door te laten in uw evenement-app. Sta er doorheen. Plus, hoe meer opties u aanbiedt en hoe meer verschillende manieren waarop u de app gebruikt, hoe waarschijnlijker dat mensen er waarde in zullen zien en zich niet zullen vervelen.

6. Een gewoonte creëren
Zoals eerder vermeld, wordt 20% van de gedownloade apps maar één keer gebruikt. Om te voorkomen dat dit gebeurt met je evenement-app, moet je voldoen aan de bovenstaande kwalificaties en aan je dagelijkse digitale gewoonten. Hoevelen van ons vinden een pauze in ons schema en we openen een e-mail-app of een sociale-media-app? De meesten van ons zou ik aannemen. Je bent halverwege je stroom voordat je je zelfs bewust bent van het feit dat je het hebt geopend. Het wordt automatisch als we tijd hebben om te doden. Idealiter wilt u dat deelnemers hetzelfde voelen over uw app. Als ze een moment hebben, wil je dat ze het openen. Om dit te kunnen doen, moeten ze de app onthouden en inloggen. Dit betekent dat een van uw belangrijkste marketingtaken rondom uw app het aantal aanmeldingen verhoogt. Om ervoor te zorgen dat uw app een gewoonte wordt, moet u het eerste gebruik stimuleren met iets dat buiten de waarde valt. Er zijn twee opties: Een aanbod Een paasei Een aanbieding is een directe belofte, download deze app en ontvang X. Hoewel een aanbieding meestal werkt om downloads te verhogen en de eerste keer te gebruiken, vallen deze dingen vaak weg als de aanbieding niet langer beschikbaar is. Net als Groupon, stelt het gebruikers in staat te wachten op iets (zoals een korting). Geen korting, geen actie.

Easter Egg
Een Easter Egg (een term geleend van codering) is iets dat mensen niet verwachten. Ze downloaden de app en ontvangen een prijsboodschap waar ze niets vanaf wisten. De reden waarom een ​​paasei zo populair is, is dat een aangename verrassing mensen vaak aan het praten krijgt. 'Heb je de app gedownload? Er is een gratis kortingsbon als je dat doet!' Dit genereert zijn eigen buzz en discussie over de app. Er is een ongeoorloofde sensatie achter het ontdekken van dit soort 'geheime' incentives. Maar het doet ook iets anders dat opmerkelijk is. Het stelt mensen in staat te letten op dit soort acties. Als je het gebruik regelmatig (zonder waarschuwing) beloont, blijven mensen vaak betrokken en openen ze de app om te zien wat er in de community gebeurt en waarvoor ze in aanmerking komen, net als bij gaming en gamification voor evenementen, paaseieren laten mensen klikken.

Het toevoegen van een element van plezier gaat helpen bij het creëren van een internet-gewoonte om op een consistente manier in te loggen op uw app.

Maak nieuwe vrienden en bewaar het oude
De ervaring van het allereerste gebruik is bepalend. De meeste deelnemers loggen niet eens in, kijken rond, raken verveeld en komen morgen terug om te kijken of er nog iets is toegevoegd wat wel de aandacht trekt. Ze zullen het een keer proberen (hopelijk) en maken een beslissing op de eerste ervaring die een minuutje duurt. Het is van cruciaal belang dat uw app de gebruiker de allereerste keer meteen iets te doen geeft en meteen meerwaarde geeft.

Vervolgens wilt u een inloggewoonte creëren zoals hierboven vermeld, terugkerend app gedrag. Ten slotte is het belangrijk om in contact te blijven met trouwe gebruikers. Elke dag vecht je app om ruimte te behouden op de telefoon van je deelnemer. Geef ze reden om het hele jaar door uw evenementenapp te gebruiken door ze continu meerwaarde te bieden. Het is veel minder duur om bestaande gebruikers te behouden dan om nieuwe te kopen. Als het gaat om evenementen, wil je beide. Maar het is belangrijk dat u gebruikers tussentijds berichten blijft sturen met in-app-functies. Dit zal mensen eraan herinneren om in te loggen en hen te laten zien dat dit niet zomaar een eenmalige app is die ze zonder kennisgeving kunnen verwijderen. Creëer waarde en lever het het hele jaar door, om tot de beste retentiegraad te komen.

Waarom Quality Assurance (QA) belangrijk is voor het ontwerpproces van de app?
Alle tips die in dit artikel worden behandeld, alle goed bedoelde adviezen, vervallen meteen, bij een veel groter probleem: slechte prestaties. Een app die te lang duurt om te laden, storingen of bugjes heeft en niet doet wat hij zegt, is geen goede mobiele ervaring. Een lange laadtijd (langer dan twee seconden) heeft ook invloed op uw positie in de Google Play Store. Zorg ervoor dat je tijd steekt in QA om een ​​kwaliteitsproduct te ontwikkelen. Test het met mensen die niet volledig begrijpen wat het zou moeten doen. Geef het aan een kind of tiener. Probeer het perfect te krijgen. Doe al deze dingen voordat je je publiek ervan probeert te overtuigen dat ze jouw app nog meer nodig hebben dan lucht... 

Geen eigen app?
Als u niet uw eigen app maakt, zijn deze punten ook nog steeds geldig. Gebruik ze in het gesprek met de app-leverancier. U wilt ervoor zorgen dat ze dezelfde overwegingen gebruiken als voor uw doelgroep. Hoewel u nooit dezelfde flexibiliteit zult hebben met een vooraf gemaakte app, dan de app die u zelf zou maken, bevat deze mogelijk genoeg van wat u nodig heeft en een aantrekkelijkere prijs om het de moeite waard te maken.

Weet wat uw gast wil
Ten slotte, App-acceptatie en het creëren van een nuttige mobiele app-ervaring voor uw evenemententertainment vindt meer en langer plaats dan alleen bij de lancering. U wilt dat het een voortdurende duw wordt die u helpt om u verbonden te houden met uw gemeenschap. Om dat te doen, moet u hen waarde bieden die ze elders niet kunnen krijgen. Een van de manieren om waarde te bieden, is door je publiek te kennen en je app te blijven ontwikkelen op basis van hun behoeften. Of u uw eigen ontwerp of een bedrijf met een premade-app kiest, publiekskennis is cruciaal voor uw succes en zorgt voor een veel leukere ervaring.

Creating an Engaged Mobile App Experience first appeared on EventMB


Aanvullende artikelen over eventplanning powered by EventMB.com

 
EventBranche.nl is onderdeel van EventMB-netwerk

 

# jointheLIVErevolution

 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.